Auto Świat Wiadomości Premiery Paris Motor Show – Kia ProCeed w nowym wcieleniu

Paris Motor Show – Kia ProCeed w nowym wcieleniu

Gwiazdą koreańskiej marki podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu jest zupełnie nowa generacja modelu ProCeed. W przeciwieństwie do poprzednika nie jest już to jednak auto 3-drzwiowe, a elegancki shooting brake łączący cechy funkcjonalnego, rodzinnego kombi ze sportowym stylem coupe

Kia ProCeedOnet

Zaledwie rok po debiucie apetycznego konceptu ProCeed Kia prezentuje w Paryżu jego seryjną wersję. Auto zaprojektowane w Europie i dla europejskich klientów. Jego produkcja wystartuje w listopadzie w fabryce na Słowacji, a do sprzedaży model wejdzie na przełomie roku.

Kia ProCeed – sportowe geny i styl

Nadwozie w stylu shooting brake z charakterystyczną opadającą linią dachu zwraca uwagę i choć nie jest tak wyzywające jak pokazany w ubiegłym roku koncept to z pewnością nie można odmówić mu uroku. Kia zdecydowała się na radykalną zmianę pokoleniową, dzięki czemu 3-drzwiowy hatchback przekształcony został w zgrabne pięciodrzwiowe kombi. Poprzez taki zabieg zyskała nie tylko stylistyka nadwozia lecz przede wszystkim funkcjonalność.

Wymiary samochodu to: długość 4605 mm (+5 mm w porównaniu z Ceedem kombi), wysokości 1422 mm (-43 mm), szerokość 1800 mm (jest taka sama).

Kia ProCeed – przestronnie, komfortowo, bezpiecznie

Wnętrze modelu poziomem wykończenia i stylistyką nie odbiega od innych wersji nadwoziowych w rodzinie Ceeda, choć w tym przypadku dodano kilka detali podkreślających odmienny styl ProCeeda. Są to m.in. sportowa, spłaszczona u dołu kierownica, czarna podsufitka, metalizowane listwy na progach czy w wersjach z dwusprzęgłową skrzynią biegów łopatki ze stopów lekkich do zmiany przełożeń. W ramach opcji w wersjach GT Line i w standardzie w GT oferowane będą profilowane fotele obszyte czarną skórą i zamszem z charakterystycznymi przeszyciami szarą nicią lub czerwoną. Ta ostatnia zarezerwowana jest tylko dla topowej wersji GT.

Mimo opadającej linii dachu pasażerowie mają do dyspozycji dużą ilość miejsca i pojemny, bo mieszczący 594 l bagażnik, który będzie można wyposażyć w otwieraną elektrycznie klapę Smart Power Tailgate oraz system szyn zapobiegających przesuwaniu się bagaży podczas jazdy. Na pokładzie nie zabraknie oczywiście dodatków umilających jazdę, czyli systemów multimedialnych współpracujących z AndroidAuto i Apple CarPlay, z dotykowym ekranem na konsoli środkowej o przekątnej 7 lub 8 cali, automatycznej klimatyzacji dwustrefowej czy systemu audio JBL Premium z technologią odtwarzania muzyki Clari-Fi (opcja).

Ponadto w wyposażeniu znajdą się systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy znane z innych wersji Ceeda, w tym m.in. asystent zmiany świateł (High Beam Assist), czujnik zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning), utrzymywanie ProCeeda na pasie ruchu z funkcją awaryjnego hamowania (Lane Keeping Assist z Assisted Collision-Avoidance Assist), opcjonalny asystent jazdy w korku i utrzymania na pasie ruchu (Lane Following Assist), aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, system ostrzegania przed kolizją podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision Warning), wspomaganie parkowania (Smart Parking Assist) oraz układ rozpoznawania pieszych z funkcją ostrzegania kierowcy za pomocą drgań kierownicy (Forward Collision-Avoidance Assist).

Kia ProCeed – dynamiczny zestaw

Nowy model do napędu wykorzysta tylko turbodoładowane silniki, benzynowe 1.0/120 KM i 1.4/140 KM oraz diesla 1.6 „Smartstream” o mocy 136 KM (to pierwszą jednostka napędowa typu „Smartstream” produkcji Kia i najczystszy silnik diesla w historii firmy). Wszystkie seryjnie z manualną 6-biegową skrzynią. Za dopłatą będzie można wyposażyć te jednostki w nowoczesną 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Jako wyposażenie seryjne będzie ona oferowana w topowej wersji, czyli modelu GT, gdzie współpracować będzie z turbodoładowanym silnikiem 1.6 T-GDi o mocy 204 KM i momencie obrotowym 265 KM.

Kia obiecuje, że w każdej z tych wersji auto zapewni wysoki komfort jazdy i zwinność godną sportowego modelu. Zresztą za kalibrację niezależnego zawieszenia ProCeeda odpowiedzialny jest Albert Bierman, szef Hyundai-Kia Vehicle Test & High-Performance Development, jeden z najlepszych na świecie speców od sportowych aut, przez wiele lat związany z BMW M. Sądząc po tym, co Kia zrobiła ze Stingerem, o układ jezdny ProCeeda można być spokojnym.

Ceny i pełne specyfikacje nowego shooting brake’a poznamy pod koniec tego roku.

Powiązane tematy:KiaKia pro_cee'dParyż
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków