Auto Świat Wiadomości Premiery Peugeot 2008 już w Polsce - znamy ceny

Peugeot 2008 już w Polsce - znamy ceny

Peugeot zaprezentował cennik nowego crossovera 2008, którego bezpośrednim rywalem jest Nissan Juke. Podstawowy model, napędzany 82-konnym silnikiem o pojemności 1,2 litra, wyceniony został na 54 500 zł.

Peugeot 2008 (Genewa 2013)Onet.pl

Najtańszy diesel 1,4 HDi o mocy 68 KM kosztuje od 61 700 zł. W ofercie jest również do wyboru jednostka benzynowa 1,6 VTi o mocy 120 KM (od 65 800 zł) oraz diesel 1,6 e-HDi w dwóch wariantach mocy - 92 i 115 KM (odpowiednio od 71 700 zł i 82 600 zł).

W standardzie podstawowych wersji Access znajdziemy m.in. ABS, ESP, poduszki przednie, boczne i kurtynowe, światła dzienne LED, centralny zamek z pilotem, immobiliser, elektrycznie sterowane szyby przednie czy też dwa gniazda 12 V.

Za dopłatą do bazowych wersji dostaniemy klimatyzację manualną (3 tys. zł), radio (1 tys. zł czy alarm (700 zł).

Nowy rywal Nissana Juke jest przeznaczony na rynek Europy, Azji i Ameryki Południowej i produkowany jest w fabryce w Mulhouse we Francji.

Mając zaledwie 4,16 m długości oraz 1,74 m szerokości, Peugeot 2008 jest zwrotny i dobrze się prowadzi. Jednocześnie oferuje przestronne wnętrze, wysoki komfort jazdy oraz ponadprzeciętną funkcjonalność.

Dostęp do przestronnego bagażnika z zewnątrz jest prosty i odbywa się przez szeroki otwór załadunkowy. Próg umieszczono nisko (60 cm) i dodatkowo zabezpieczono listwą ochronną ze szczotkowanej stali nierdzewnej.

Dzielone oparcie tylnej kanapy składa się w stosunku 1/3 - 2/3, dzięki czemu możliwe jest zwiększenie pojemności bagażnika w przedziale od 360 do 1194 dm3, z czego 22 dm3 znajduje się w schowku pod podłogą. Aby złożyć oparcie tylnej kanapy, wystarczy nacisnąć przycisk umieszczony w jego górnej części. Siedziska składają się automatycznie.

Model 2008 równie dobrze odnajduje się w mieście, jak i w terenie, gdzie pomaga mu system Grip Control.

Opatentowany przez Grupę PSA system Grip Control optymalizuje trakcję w warunkach ograniczonej przyczepności. Bardzo pomocny okazuje się również 16-centymetrowy prześwit, zaawansowany układ kontroli trakcji oraz opony M+S. System Grip Control dostosowuje charakterystykę pracy do warunków drogowych, oddziałując na koła przedniej osi, dzięki czemu kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem.

Przy pomocy pokrętła na konsoli środkowej kierujący może w każdej chwili przejść z trybu standardowego do opcji Śnieg, Off-Road, Piasek lub ESP Off. Układ zawieszenia i koła dostosowano do niewielkiej masy pojazdu wynoszącej zaledwie 1 045 kg.

Skalibrowano nastawy układu zawieszenia przedniej osi z kolumnami typu pseudo-McPherson, tylnych kół z odkształcalną poprzecznicą, sprężynami i amortyzatorami oraz ustawienia wspomagania układu kierowniczego.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków