Francuski producent trzy lata po debiucie rynkowym wprowadza na rynek zmodyfikowany Peugeot 208, który obecnie prezentuje się nie tylko bardziej nowocześnie, ale ma bardziej sportowy charakter. Auto otrzymało nowe przednie reflektory typu 3D LED, a także szereg elementów umożliwiających personalizację samochodu.
Gama modelu została poszerzona o wersje GT Line i GTi by Peugeot Sport. Pojawia się również nowe wyposażenie, ułatwiające jazdę po mieście (system aktywnego hamowania Active City Brake, funkcja MirrorScreen, kamera cofania, system Park Assist). W silnikach PureTech i BlueHDi zastosowano najnowsze rozwiązania pozwalające na spełnienie norm Euro 6.
Ważnym elementem stylistycznym przodu są nowe światła z czarnym wypełnieniem i chromowanymi elementami za oraz charakterystyczny układ świateł z diodami LED, łączącymi kocią drapieżność z zaawansowaniem technologicznym. Nowe światła przednie są montowane w standardzie już od drugiego poziomu wykończenia.
We wszystkich wersjach dostępne są nowe koła, od 15-calowych felg stalowych z kołpakami NIOBIUM, przez nowy wzór 16-calowych aluminiowych obręczy TITANE, po 17-calowe felgi CARBONE z wykończeniem „Storm Mat” w Peugeot 208 GTi. Oferta obejmuje bogaty wybór 16- i 17-calowych obręczy o efektownym wykończeniu: lakierowanych, diamentowanych lub grawerowanych laserowo. Standardowe wyposażenie obejmuje również już od trzeciego poziomu wykończenia chromowane obudowy lusterek, doskonale eksponujące klasę i dynamiczny charakter
Z tyłu uwagę przyciągają światła z diodami LED z charakterystycznym śladem potrójnych pazurów, dające efekt 3D. Ich spójna stylistyka i ciepła, opalizująca barwa wraz z sugestywnym efektem 3D zapewniają efektowną oprawę nowoczesnym technologiom. Potrójny, świetlny ślad pazurów, tak typowy dla Peugeot, pojawia się we wszystkich wersjach gamy.
Peugeot i-Cockpit obejmuje kompaktową kierownicę, umieszczone wysoko zegary i duży ekran dotykowy. Kompaktowa kierownica w połączeniu ze stosunkowo niewielkimi wymiarami pojazdu, którego długość nie przekracza 4 metrów, zapewnia wyjątkową zwrotność podczas jazdy po mieście i gwarantuje przyjemność prowadzenia.
Wyższe wersje wyposażenia wyróżniają się delikatnym obramowaniem tarcz zegarów wykonanym z diod LED (niebieskich dla czwartego poziomu i czerwonych w wersjach GTi).
Duży ekran dotykowy o przekątnej 7-cali, dostępny w standardzie od drugiego poziomu wyposażenia, jest niezwykle intuicyjny w obsłudze i ułatwia dostęp do różnych funkcji (radio, nawigacja, telefon, komputer pokładowy, internet). Jest również wyposażony w najlepsze rozwiązania umożliwiające podłączenie urządzeń zewnętrznych i korzystanie z mobilnych technologii: Bluetooth i gniazda USB, mobilne aplikacje dostępne na Peugeot Connect Apps i nową funkcję MirrorScreen pozwalającą na wyświetlenie obrazu ze smartfona na ekranie pojazdu i swobodne korzystanie z jego aplikacji.
Peugeot 208 - ceny
PEUGEOT 208 HTB 3D | Skrzynia biegów | ACCESS | ACTIVE | ALLURE |
1.0 PureTech 68 KM | M5 | 41 700 zł | - | - |
1.2 PureTech 82 KM | M5 | - | 51 700 zł | - |
1.2 PureTech 82 KM | ETG5 S&S; | - | 55 800 zł | - |
1.2 PureTech 110 KM | M5 S&S; | - | - | 61 100 zł |
PEUGEOT 208 HTB 5D | ||||
1.2 PureTech 82 KM | M5 | - | 52 900 zł | 57 600 zł |
1.2 PureTech 82 KM | ETG5 S&S; | - | 57 000 zł | - |
1.6 BlueHDi 75 KM | M5 | - | 61 200 zł | - |
1.6 BlueHDi 100 KM | M5 S&S; | - | 67 100 zł | 71 800 zł |
1.2 Pure†ech 110 KM | M5 S&S; | - | - | 62 300 zł |
1.2 PureTech 110 KM | EAT6 S&S; | - | - | 67 300 zł |
Peugeot 208 - silnik 1.6 BlueHDi:
• 1.6 BlueHDi 75 S&S i 1.6 BlueHDi 100 S&S, współpracujących z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, których wersje standardowe (bez systemu S&S w wersji o mocy 75 KM) emitują odpowiednio 90 g i 87 g CO2/km, a wersje o bardzo niskim zużyciu paliwa emitują zaledwie 79 g CO2/ km przy zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 3 litry na 100 km
• Silnik 1.6 BlueHDi 120 S&S, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, emituje zaledwie 94 g CO2/ km, zapewniając przy tym wysoki poziom osiągów i przyjemności użytkowania
Po wprowadzeniu wolnossących jednostek 1.0 i 1.2, rodzina trzycylindrowych silników PureTech powiększyła się obecnie o wersję turbodoładowaną 1.2 PureTech 110 S&S.
Gama silników benzynowych dostępnych w nowym Peugeot 208 jest bardzo bogata, a ich moc sięga od 68 KM do 208 KM w przypadku rewelacyjnej jednostki 1.6 THP 208, montowanej w sportowych wersjach GTi i GTi by PEUGEOT Sport.
Peugeot 208 – silniki benzynowe:
• 1.0 PureTech 68 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i emisji102 g/km
• 1.2 PureTech 82 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i emisji 99 g/km
• 1.2 PureTech 82 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i emisji 104 g/km
• 1.2 PureTech 82 KM S&S, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o 5 przełożeniach; i emisji 97 g/km
• 1.2 PureTech 110 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i emisji 103 g/km
• 1.2 PureTech 110 KM S&S EAT6, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i emisji 104 g/km
• 1.6 THP 165 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i emisji 129 g/km z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i emisji 125 g/km