Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata wystartuje w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb w USA. Francuz stawi czoła położonej najwyżej na świecie trasie rajdu górskiego, która kończy się na wysokości 4301 metrów. Będzie to powrót francuskiego zespołu do klasycznego amerykańskiego wyścigu po zwycięstwach odniesionych w 1988 i 1989 roku.

Sebastien Loeb bez pomocy pilota będzie musiał poradzić sobie ze 156 zakrętami oraz różnicą wysokości wynoszącą 1500 metrów na dystansie mniejszym niż 20 kilometrów. Francuz wystartuje za kółkiem Peugeot 208 T16 Pikes Peak, który został zaprojektowany i skonstruowany specjalnie na potrzeby słynnego wyścigu.

"Jego proporcje znacznie różnią się o tych w modelu produkcyjnym 208" - zauważa Michael Trouvé, który jest odpowiedzialny za projekty w centrum stylistycznym Peugeota. "Ta różnica nadaje mu niemal drapieżny wygląd. Pomimo technicznych ograniczeń, takich jak szerokość, wysokość nadwozia, rozmieszczenie kół i silnika, wyprodukowaliśmy ekstremalną wersję 208", dodaje.

Pozostaje zatem, by Sebastien Loeb odkrył potencjał 208 T16 Pikes Peak już 30 czerwca!

Odkrycie złóż złota w samym sercu gór Kolorado w lipcu 1858 roku przyciągnęło w okolice Pikes Peak około 100 tysięcy łowców fortun, chcących spełnić marzenia o bogactwie. Wiele rozczarowań później góra odzyskała dawny spokój i obecnie uznawana jest za National Historic Landmark. Raz w roku spokój Pikes Peak zostaje przerwany przez inwazję równie hałaśliwą i żywiołową co gorączka złota.

Obecnie ponad 150 kierowców zasiada za kółkiem swoich samochodów, by wjeżdżać na szczyt w ramach tzw. "Wyścigu do chmur". Pikes Peak International Hill Climb jest to najwyższy rajd górski na świecie i jednocześnie drugi po Indy 500 - najstarszym wydarzeniu na amerykańskiej scenie sportów motorowych. Zasady są proste: zawodnicy po kolei pokonują 20-kilometrową trasę pełną zakrętów, prowadzącą na szczyt o wysokości 4301 metrów w możliwie najkrótszym czasie!

Dodatkowym utrudnieniem nie tylko dla kierowców, ale również ich maszyn jest brak tlenu, który może obniżyć moc silnika nawet o 30 proc. Udział w rajdzie jest zdaniem wymagającym zarówno zręczności i skrupulatnych przygotowań, jak i odrobiny szczęścia!

Kierowcy wystartują w ponad 20 różnych kategoriach przeznaczonych m.in. dla samochodów, motocykli, przyczep motocyklowych i ciężarówek. Główna kategoria to klasa Ultimate, w której wystartuje Sebastien Loeb i jego Peugeot 208 T16 Pikes Peak. Zaplanowano kilka oficjalnych sesji treningowych, jednak jedyną szansą na zmierzenie się z całą trasą będzie start w dniu wyścigu!