Samochód jest teraz zauważalnie szerszy i nieco niższy od poprzednika, co dodaje mu sportowego wyrazu. Trzy nowe silniki - zaawansowana technologia i jeden z najniższych poziomów emisji spalin w segmencie.

Debiutujący wraz z nowym Accordem silnik wysokoprężny drugiej generacji produkcji Hondy rozwija moc 150 KM, oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000 obr./min. Przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 9,6 sekund, średnie zużycie paliwa około 5,6 l/100 km.

2-litrowa jednostka i-VTEC osiąga podobną moc jak poprzednik - 156 KM przy 6 300 obr./min. - jest jednak bardziej oszczędna. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 7,2 l/100 km, w porównaniu z 7,7 l/100km dla poprzedniej generacji Accorda w wersji sedan.

Silnik o pojemności 2,4-litra jest teraz mocniejszy; osiąga 201 KM przy 7 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 4 500 obr./min. - wcześniej 190 KM i 223 Nm. Poprawę charakterystyki silnika uzyskano obniżając jednocześnie zużycie paliwa, które wynosi obecnie 8,8 l/100km.

Wszystkie silniki Accorda standardowo współpracują z 6-biegową ręczną skrzynią biegów. Dla silników benzynowych przewidziano opcję w postaci 5-biegowej przekładni automatycznej.

W nowym Accordzie znajdziemy między innymi system łączący działania systemu kontroli stabilności jazdy (Vehicle Stability Assist - VSA) i elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (Electric Power Steering - EPS). Połączenie systemów pozwoliło na skorzystanie z informacji o niestabilności toru jazdy przekazywanych przez VSA i zasugerowanie kierowcy, w którą stronę należy skręcać, by utrzymać pożądany tor jazdy.

W wersji podstawowej Accord wyposażony jest w system audio z radiem, odtwarzaczem płyt CD, czterokanałowym wzmacniaczem o mocy 30W oraz w sześć głośników. W lepiej wyposażonych wersjach znalazł się system audio premium ze zmieniarką na 6 płyt CD umieszczoną w konsoli centralnej, osobnym ośmiokanałowym wzmacniaczem o mocy 8x45W współpracującym z 10 głośnikami.