Dwuosobowy roadster Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie nazywa się teraz 718 Boxster. To hołd dla legendarnego modelu 718, który na przełomie lat 50. i 60. odnosił liczne sukcesy w wymagających wyścigach długodystansowych. Ale do jego historii nawiązuje nie tylko oznaczenie najnowszego roadstera.
Podobnie jak protoplasta, Porsche 718 Boxster korzysta z jednostek o czterech cylindrach. Oznacza to powrót firmy Porsche do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Nowe, wydajne motory z turbodoładowaniem są mocniejsze i bardziej oszczędne od stosowanych w poprzedniku.
Gama roadstera obejmuje dwa modele. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką turbo o mocy 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a 718 Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 350 KM i 420 Nm maksymalnego momentu. Standardowo obie "718" wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK).
W porównaniu z poprzednią generacją silniki obu modeli osiągają o 35 KM wyższą moc oraz imponujący maksymalny moment obrotowy (przyrost o odpowiednio 100 i 60 Nm) – dostępny teraz w znacznie szerszym zakresie obrotów. To wszystko przy ograniczonym zużyciu paliwa (nawet o 13 proc.) i znacznie lepszych osiągach.
Przykładowo, 718 Boxster – z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S w takiej samej specyfikacji na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.
Ceny nowych modeli Porsche
Pierwsze egzemplarze nowego roadstera pojawią się w krajowych Porsche Centrach 30 kwietnia br., a samochód oferowany jest w cenach bazowych:
– Porsche 718 Boxster: od 230 510 zł,
– Porsche 718 Boxster S: od 325 290 zł.