Porsche 918 Spyder to całkiem nowa konstrukcja hybrydowa typu plug-in z silnikiem spalinowym umieszczonym centralnie i współpracującymi z nim jednostkami elektrycznymi.

Jak zapowiada producent, podczas jazdy tym rasowym modelem możliwe jest osiągnięcie średniego zużycia paliwa na poziomie 3 l/100 km i średniej emisji CO2 wynoszącej 70 g/km. Co więcej, nie oznacza to, że 918 Hybrid będzie zawalidrogą. W razie potrzeby od 0 do 100 km/h przyspieszy w 3,2 sekundy, a maksymalna prędkość sięga pokaźnych 320 km/h. Ma nawet pobić czas przejazdu północnej pętli słynnego toru Nurburgring uzyskany przez Porsche Carrera GT...

Spalinowy silnik to 3,4-litrowe V8 o mocy 500 KM, które rozkręca się nawet do 9 200 obr./min. Elektryczne jednostki dysponują z kolei łączną mocą 218 KM.

Siły napędowe przekazywane są na wszystkie koła za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów PDK, a energia elektryczna magazynowana jest w chłodzonych cieczą akumulatorach litowo-jonowych. Cały samochód waży w sumie 1 490 kg, co uzyskano dzięki powszechnemu użyciu lekkich materiałów z tworzywa wzmacnianego włóknem węglowym.

Inżynierowie Porsche zaprojektowali hybrydę tak, by oferowała kierowcy cztery tryby jazdy, w zależności od aktualnych potrzeb. E-Drive oznacza, że Porsche jechać będzie na samym tylko napędzie elektrycznym, a zasięg to maksymalnie 25 km. W trybie Hybrid do akcji wkracza dodatkowo silnik spalinowy, a nacisk kładziony jest na oszczędność. Sport Hybrid oznacza już bardziej dynamiczną jazdę, a większość mocy przenoszona jest na koła tylne. Najbardziej ekstremalne doznania dostępne są w ostatnim z trybów - Race Hybrid, gdzie silniki spalinowy i elektryczne dają z siebie wszystko.

Przy w pełni naładowanych bateriach dostępna jest opcja chwilowego doładowania (jak w bolidach Formuły 1 z systemem KERS), co okaże się przydatne np. przy wyprzedzaniu na trasie.

Wnętrze modelu sygnalizuje drogę, jaką producent będzie szedł w kolejnych modelach. Mowa o zmiennym kolorze podświetlenia deski rozdzielczej w zależności od wybranego trybu jazdy, wielofunkcyjnej kierownicy czy systemowi Range Manager, który na bieżąco podaje pozostały zasięg samochodu.

Czy Porsche 918 Spyder znajdzie się w produkcji seryjnej? Bardzo możliwe, ze względu na coraz bardziej powszechne wykorzystanie hybrydowych napędów w dzisiejszej motoryzacji.