• Przyspieszenie 0-100 km/h trwa tylko 3,1 s (o 0,1 s szybciej niż w serii); sprint 0-200 km/h skrócono do 9,8 s (11,1 w serii)
  • Prędkość maksymalna nie uległa zmianie i wynosi 305 km/h - AC Schnitzer umożliwia jednak zwiększenie aż do 330 km/h w ramach dodatkowej opcji
  • Radiowóz na bazie BMW M850i po tuningu to na razie samochód pokazowy, który będzie wystawiany na różnych imprezach tuningowych i policyjnych

Oto nowy owoc kampanii niemieckich firm tuningowych przy wsparciu federalnego ministerstwa transportu i cyfrowej infrastruktury – niezwykły radiowóz na bazie BMW M850i. Trzeba przyznać, że nasi zachodni sąsiedzi dość efektownie promują homologowany i przede wszystkim legalny oraz bezpieczny tuning.

Trudno o bardziej charakterystyczne auto jak podrasowany radiowóz. Na szczęście AC Schnitzer nie ograniczył się jedynie do kosmetyki, by policyjne auto wzbudzało postrach ogromnymi kołami i spojlerami. Modernizację samochodu potraktowano całkiem serio. Oczywiście najbardziej przemawia do wyobraźni wzmocnienie silnika. Uznano, że seryjne 530 KM i 750 Nm to jednak za mało. Stąd kuracja wzmacniająca, która przyniosła dodatkowe 90 KM (moc wzrosła do 620 KM) i kolejne 90 Nm (wzrost do 840 Nm). Oczywiście przyrost mocy i momentu obrotowego to nic innego jak kwestia ingerencji w elektronikę, a nie mechanikę (chyba, że za takową uznamy wymianę wiązki).

Radiowóz po tuningu - niżej i szerzej, czyli bliżej asfaltu

Nie obyło się jednak bez zmian mechanicznych. Stąd sportowy układ wydechowy Carbon Sport czy nowy zestaw sprężyn (zawieszenie obniżono o ok. 20-30 mm z przodu i 20-25 mm z tyłu). Zmiany objęły także zestaw kół. W miejsce seryjnych felg wstawiono matowe obręcze AC3 z oponami Hankook Ventus S1 evo 3 w rozmiarach 255/30 R21 (przód) i 295/25 R21 (tył).

Nie żałowano na karbonowych dodatkach. Stąd nie tylko przedni spojler z włókna węglowego czy tylny wraz z dyfuzorem, ale także karbonowe błotniki (przód) oraz progi. Co ciekawe karbonu zabrakło w kabinie. Tunerzy dodali jedynie aluminiowe elementy, takie jak nakładki na pedały, łopatki zmiany biegów, podnóżek czy pokrętło iDrive.

Radiowóz po tuningu - 3,1 s do setki, w 9,8 s do 200 km/h

Pozostaje jeszcze jedno - osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,1 s (o 0,1 s szybciej niż w serii). Przewaga rośnie jednak wraz z prędkością. Sprint od 0 do 200 km/h skrócono do 9,8 s (11,1 w serii). Policyjne BMW lepiej także reaguje podczas przyspieszenia od 100 km/h do 200 km/h (6,7 s zamiast 7,9 s). Prędkość maksymalna nie uległa zmianie i wynosi 305 km/h. AC Schnitzer umożliwia jednak zwiększenie aż do 330 km/h w ramach dodatkowej opcji.