Oczekuje się, że liczba przewożonych towarów na świecie wzrośnie czterokrotnie do 2050 r. Wszystko wskazuje też na to, że do tego czasu z miast wyrzucone zostaną całkowicie auta spalinowe.

Odpowiedzią na te potrzeby ma być Renault EZ-FLEX, czyli koncepcyjne auto dostawcze z napędem elektrycznym. Francuski furgon to niewielki pojazd przeznaczony do przewożenia towarów w dużych miastach. Niewielkie wymiary (3,86 m długości, 1,65 m szerokości i 1,88 m wysokości) mają zapewniają dobrą zwrotność (promień skrętu wynosi 4,5 m). Auto zostało jednak tak zaprojektowane, aby zmieścić całkiem sporo towaru – „paka” ma pojemność 3 m3.

EZ-FLEX może przejechać 150 km na jednym ładowaniu. Niewiele, ale Renault twierdzi, że auta tego typu zwykle pokonują ok. 50 km dziennie. Zresztą ostateczny projekt tego pojazdu ma być dopracowany wraz z przyszłymi klientami, a ich wskazówki mają być uwzględnione w wersji produkcyjnej modelu. Kilkanaście pojazdów Renault EZ-FLEX zostanie wypożyczonych różnym specjalistom, firmom, miastom i gminom w Europie. Eksperyment ma trwać około 2 lat.

Oczywiście EZ-FLEX ma być także autem w pełni autonomicznym. Interfejs samochodu będzie także zintegrowany ze smartfonami. Dzięki temu za pomocą aplikacji będzie można optymalizować czas dostawy i trasę przejazdu.