Model R.S. Trophy-R ma pod maską 300-konny silnik – taki sam jak w Mégane R.S. Trophy. Jednak przewagę w osiągach zawdzięcza zmniejszeniu masy o 130 kg, lepszej aerodynamice oraz radykalnym zmianom w układzie jezdnym. Przy projektowaniu tego modelu Renault Sport współpracowało z najbardziej renomowanymi producentami podzespołów: Akrapovic, Brembo, Bridgestone, Öhlins i Sabelt.
Premiera tego samochodu odbędzie się 24 maja w Monako na imprezie towarzyszącej Grand Prix Formuły 1. Za kierownicą zasiądą Daniel Riccardo i Nico Hülkenberg – kierowcy Renault F1 Team.
Renault Mégane R.S. Trophy-R zostało opracowane jako samochód wyścigowy. Specjalny, mały zespół przygotował projekt w bardzo krótkim czasie. Skoncentrował się na trzech założeniach: maksymalnym zmniejszeniu masy samochodu o wspomniane 130 kg (w porównaniu do Mégane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i modyfikacjach układu jezdnego.
Renault Mégane R.S. Trophy-R – kolejny rekord dla Renault
Wynik tych prac okazał się wyjątkowy. 5 kwietnia 2019 roku Renault Mégane R.S. Trophy-R ustanowiło nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Na legendarnej Północnej Pętli toru Nürburgring, który jest wyrocznią dla wyczynów sportowych i cieszy się światową renomą, samochód pokonał dystans 20,832 km i 73 zakręty Północnej Pętli w czasie: 07’40’’100.
Zmagania Mégane R.S. na „ringu” trwają od 10 lat. Zapoczątkował je pierwszy rekord z 2008 roku osiągnięty w kategorii seryjnych samochodów z napędem na przednią oś. Wówczas Mégane R.S. R26.R pokonało okrążenie w 8’17’. Trzy lata później czas poprawił kierowca testowy Laurent Hurgon za kierownicą drugiej generacji Mégane R.S. w wersji Trophy (8’07’’97).
W 2014 roku Trophy-R modelu Mégane III R.S. uzyskało po raz pierwszy rekordowy czas poniżej 8 minut (7’54’’36). Najnowsze Renault Mégane R.S. Trophy-R poprowadził ten sam kierowca i uzyska nowy rekord.
Renault Mégane R.S. Trophy-R na rynku pojawi się pod koniec tego roku. Jednak auto będzie przeznaczone dla ograniczonej liczby klientów, bowiem do sprzedaży trafi jako limitowana seria kilkuset egzemplarzy.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Za kierownicą samochodu siedział Laurent Hurgon
Pod maską Renault Mégane R.S. Trophy-R pracuje 300-konna jednostka napędowa
Renault Mégane R.S. Trophy-R na Pętli Północnej toru Nürburgring uzyskało czas 07’40’’100