Auto Świat Wiadomości Premiery Renault Sport przechodzi do historii. Na koniec przygotowano wyjątkowe auto

Renault Sport przechodzi do historii. Na koniec przygotowano wyjątkowe auto

Renault Sport dla uczczenia swojej działalności i bogatej historii sportowego hatchbacka Megane R.S. przygotowało limitowaną serię samochodów. 20-letnią karierę modelu i działalność sportowego działu francuskiego producenta wieńczy limitowana edycja Ultime, oparta na wersji Trophy.

Renault Megane R.S. Ultime
Zobacz galerię (19)
Renault
Renault Megane R.S. Ultime

Renault Megane R.S. Ultime zamyka historię Renault Sport, które zaczęło działalność w 1976 r. Będzie to ostatnie auto pod szyldem sportowego oddziału marki. Firma nie rezygnuje jednak z motorsportu — pod tym kątem rozwijana będzie marka Alpine.

Renault Megane R.S. Ultime - kolekcjonerska wersja na koniec historii

Specjalną wersję modelu oparto na Megane R.S. Trophy. Kolekcjonerska edycja wyróżnia się jednak zastosowaniem symboli charakterystycznych dla Renaul Sport, wzbogaconych o akcenty nawiązujące do nowego logo marki. Umieszczono je na dachu, masce, tylnym zderzaku, drzwiach i błotnikach. Ultime od innych wersji wyróżnia się także: przednimi i tylnymi błotnikami poszerzonymi o 60 mm i 45 mm, wylotami powietrza, reflektorami R.S. Vision, anteną w kształcie płetwy rekina, spojlerem, tylnym dyfuzorem i centralnie umieszczoną końcówką wydechu. Wiele detali wykończono także w czerni.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Renault Megane R.S. Ultime - dobrze znany napęd

Jeśli chodzi o napęd, to nic się nie zmieniło w stosunku do Megane R.S. Trophy. Mamy ten sam 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 300 KM i 420 Nm momentu obrotowego, dwusprzęgłową skrzynia EDC i mechaniczny mechanizm różnicowy Torsen. Megane R.S. Ultime do "setki" przyspiesza w zaledwie 5,7 sek. 19-calowe obręcze Fuji Light, opracowane dla Megane R.S. Trophy-R, "obuto" w opony Bridgestone Potenza S007. O hamowanie dbają dwuelementowe tarcze Brembo z czerwonymi zaciskami, a o trzymanie się drogi obniżone zawieszenie Cup, hydrauliczne odbojniki i system 4Control z czterema kołami skrętnymi.

Renault Megane R.S. Ultime - 1976 numerowanych egzemplarzy

Wewnątrz auta znajdują się czarne kubełkowe fotele Recaro z tapicerką z Alcantary i z wyhaftowanym monogramem R.S. Każde z aut otrzyma także numerowaną tabliczkę z podpisem Laurenta Hurgona, kierowcy testowego i specjalisty od dostrajania kolejnych generacji Megane R.S.

Tak komentuje on koniec tego modelu: "Megane R.S. to 15 lat mojej pracy w Renault Sport. Od czasu Megane II nieustannie udoskonalaliśmy jego właściwości jezdne, aby pozostać liderem w kategorii przednionapędowych samochodów sportowych. Rekordy na torze Nürburgring Nordschleife były dla nas wyzwaniami, których nie da się zapomnieć, pełnymi pasji, adrenaliny i emocji. A teraz przyszła kolej na Megane R.S. Ultime... Jestem szczególnie dumny z tego, że wersja symbolizująca zakończenie tej wspaniałej epopei jest opatrzona moim podpisem".

Renault Megane R.S. Ultime powstanie w 1976 numerowanych egzemplarzach. Publicznie zostanie zademonstrowane 13 stycznia podczas salonu samochodowego w Tokio.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków