Renault Megane R.S. Ultime zamyka historię Renault Sport, które zaczęło działalność w 1976 r. Będzie to ostatnie auto pod szyldem sportowego oddziału marki. Firma nie rezygnuje jednak z motorsportu — pod tym kątem rozwijana będzie marka Alpine.
Renault Megane R.S. Ultime - kolekcjonerska wersja na koniec historii
Specjalną wersję modelu oparto na Megane R.S. Trophy. Kolekcjonerska edycja wyróżnia się jednak zastosowaniem symboli charakterystycznych dla Renaul Sport, wzbogaconych o akcenty nawiązujące do nowego logo marki. Umieszczono je na dachu, masce, tylnym zderzaku, drzwiach i błotnikach. Ultime od innych wersji wyróżnia się także: przednimi i tylnymi błotnikami poszerzonymi o 60 mm i 45 mm, wylotami powietrza, reflektorami R.S. Vision, anteną w kształcie płetwy rekina, spojlerem, tylnym dyfuzorem i centralnie umieszczoną końcówką wydechu. Wiele detali wykończono także w czerni.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoRenault Megane R.S. Ultime - dobrze znany napęd
Jeśli chodzi o napęd, to nic się nie zmieniło w stosunku do Megane R.S. Trophy. Mamy ten sam 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 300 KM i 420 Nm momentu obrotowego, dwusprzęgłową skrzynia EDC i mechaniczny mechanizm różnicowy Torsen. Megane R.S. Ultime do "setki" przyspiesza w zaledwie 5,7 sek. 19-calowe obręcze Fuji Light, opracowane dla Megane R.S. Trophy-R, "obuto" w opony Bridgestone Potenza S007. O hamowanie dbają dwuelementowe tarcze Brembo z czerwonymi zaciskami, a o trzymanie się drogi obniżone zawieszenie Cup, hydrauliczne odbojniki i system 4Control z czterema kołami skrętnymi.
Renault Megane R.S. Ultime - 1976 numerowanych egzemplarzy
Wewnątrz auta znajdują się czarne kubełkowe fotele Recaro z tapicerką z Alcantary i z wyhaftowanym monogramem R.S. Każde z aut otrzyma także numerowaną tabliczkę z podpisem Laurenta Hurgona, kierowcy testowego i specjalisty od dostrajania kolejnych generacji Megane R.S.
Tak komentuje on koniec tego modelu: "Megane R.S. to 15 lat mojej pracy w Renault Sport. Od czasu Megane II nieustannie udoskonalaliśmy jego właściwości jezdne, aby pozostać liderem w kategorii przednionapędowych samochodów sportowych. Rekordy na torze Nürburgring Nordschleife były dla nas wyzwaniami, których nie da się zapomnieć, pełnymi pasji, adrenaliny i emocji. A teraz przyszła kolej na Megane R.S. Ultime... Jestem szczególnie dumny z tego, że wersja symbolizująca zakończenie tej wspaniałej epopei jest opatrzona moim podpisem".
Renault Megane R.S. Ultime powstanie w 1976 numerowanych egzemplarzach. Publicznie zostanie zademonstrowane 13 stycznia podczas salonu samochodowego w Tokio.
- Przeczytaj także: Renault Megane RS – Francuzi nadal wiedzą, jak robić "hot hatche"