Nowa wersja Renault Scenic odróżnia się od pozostałych modeli w gamie nie tylko w kwestii wizualnej. W oczy od razu rzuca się zwiększony prześwit o 20 mm. Zdradza on trochę zamiary konstruktorów. Przedni zderzak został pokryty plastikiem w kolorze ciemnego grafitu. Grill samochodu wraz z wlotami powietrza został nieco przeprojektowany. Z przodu pojawiło się jeszcze kilka stylistycznych detali w kolorze chromu. Przednie reflektory nowego Renault zostały nieco przyciemnione. Z boku auta można od razu zauważyć terenowe dodatki jakie zostały zamontowane w celu ochrony karoserii przed przypadkowymi otarciami i uderzeniami.

Grube listwy boczne, poszerzone progi oraz obramowania na nadkolach z pewnością przydadzą się podczas pokonywania mniej przyjaznych terenów. Na dachu zostały zamontowane relingi pozwalające przewozić różne akcesoria służące do aktywnego spędzania czasu. Z tyłu samochodu w stosunku do wersji podstawowej zmienił się tylko zderzak. Jest on teraz wykonany z twardego, czarnego plastiku. Pod nim zamontowano specjalną nakładkę, która ma chronić elementy podwozia. Zawieszenie samochodu zostało nieco wzmocnione, aby spełnić wymagania podczas jazdy w terenie. Wraz z nowym modelem dostępnych będzie aż dziesięć wersji kolorystycznych nadwozia. Prezentowany na zdjęciach kolor Cayenne Orange jest najdroższym z nich.

Renault Scenic Conquest będzie dostępny wraz z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Dwulitrowa jednostka benzynowa będzie rozwijać moc 135 koni mechanicznych przy 5.500 obr./min. W połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią spalanie wyniesie około 8l/100km. Jako oszczędniejsza alternatywa występować będzie w tym przypadku silnik dCi o pojemności 1,9 litra. Jego moc maksymalna to 130 koni mechanicznych, które są osiągane już przy 4.000 obr./min. Francuska jednostka o zapłonie samoczynnym może się pochwalić bardzo przyzwoitym momentem obrotowym (300Nm przy 2.000 obr./min.). Apetyt diesla jest już bardziej umiarkowany i przy spokojnej jeździe spala on niecałe 6l/100km.

Scenic Conquest będzie montowany we francuskiej fabryce Renault w Douai. Do sprzedaży wejdzie on najwcześniej w czerwcu 2007 roku.