• Nowa Skoda Karoq zyskała odświeżoną stylistykę i teraz oferuje jeszcze wyższy komfort podróży
  • Gamę jednostek napędowych tworzy pięć silników, które mogą współpracować z przekładnią manualną lub DSG, przenosząc napęd na przednią oś lub wszystkie koła
  • Karoq po liftingu wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy multimedialne oraz liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo pasażerów
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Skoda Karoq zadebiutowała cztery lata temu. Przez ten czas kompaktowy SUV czeskiego producenta zdobył zaufanie ponad 500 tys. klientów i przez półtora roku (2020 r. i pierwsze sześć miesięcy 2021 r.) był jednym z najchętniej wybieranych modeli Skody, ustępując jedynie Octavii. Teraz przyszedł czas na lifting modelu, który w założeniu ma ułatwić dalszą walkę o klientów. Aby ułatwić mu to zadanie, nowy Karoq zyskał odświeżony wygląd i zoptymalizowaną aerodynamikę, a także najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy i system Infotainment.

Skoda Karoq po liftingu - nowe akcenty stylistyczne

Na zewnątrz odmłodzoną Skodę Karoq, podobnie jak inne modele marki, rozpoznamy m.in. po szerszym, sześciokątnym grillu oraz przeprojektowanym zderzaku. W połączeniu ze smuklejszymi reflektorami LED, składającymi się z czterech osobnych świateł, zapewnia to SUV-owi Skody bardziej dynamiczny charakter. Światła do jazdy dziennej teraz podzielone są na dwie części, górne reflektory po raz pierwszy w modelu Karoq dostępne są w wersji Full LED Matrix. Podstawowa wersja SUV-a Skody wyposażona jest w światła LED w górnym reflektorze oraz oddzielne światło przeciwmgielne.

Modyfikacje objęły także tylną część auta. Nowa Skoda Karoq ozdobiona jest przedłużonym spojlerem, który tak jak przeprojektowany zderzak lakierowany jest w kolorze nadwozia - z czarnego plastiku wykonany jest jedynie tylny dyfuzor. Patrząc na nowy model z tyłu, dostrzeżemy również przemodelowane tylne światła, które przykuwają wzrok ostrzejszymi liniami. Standardowo Skoda oferuje oświetlenie Full LED, a od wersji Ambition dodatkowo dynamiczne kierunkowskazy i animowaną funkcję iluminacji na powitanie.

Trzeba przyznać, że wprowadzone zmiany stylistyczne faktycznie dają złudzenie, że mamy do czynienia z większym autem niż jest w rzeczywistości. Nowa Skoda Karoq ma nadwozie o długości 4390 mm i szerokości 1841 mm. Rozstaw osi w wersji przednionapędowej wynosi 2638 mm, w odmianie z napędem na wszystkie koła 2630 mm. Bez zmian w porównaniu z poprzednikiem pozostaje pojemność bagażnika, do którego zmieścimy od 521 l przy rozłożonych fotelach do 1630 l po ich złożeniu. Większe możliwości transportowe zapewnia zastosowanie foteli VarioFlex - w tym przypadku przestrzeń bagażowa wynosi od 588 l (rozłożone siedzenia), przez 1605 l (złożone fotele) aż do 1810 l po wymontowaniu siedzeń.

Skoda Karoq po liftingu - wygodniejsze i ekologiczne wnętrze

Nowe elementy wykończenia i tapicerka foteli nadają wnętrzu Skody Karoq nowocześniejszy wygląd. Czeski producent bardzo mocno postawił na wegańskie materiały, pochodzące z recyklingu i odzysku, czego dowodem jest m.in. tapicerka wykonana ze zużytych butelek PET. Oprócz pakietu Eco Skoda oferuje także wersję Ambition z wykończeniem "Unique Chrome" na desce rozdzielczej, natomiast od wersji Style także Piano Black. Klienci, którzy zdecydują się na linię Karoq Sportline we wnętrzu znajdą m.in. listwy drzwiowe z karbonowym wzorem, sportowe fotele oraz wielofunkcyjną trójramienną kierownicę sportową.

Aby zapewnić pasażerom Karoqa jeszcze większy komfort, w wersji Style po raz pierwszy dostępna jest regulacja fotela z funkcją pamięci dla pasażera siedzącego z przodu. Ponadto przednie fotele mogą mieć elektryczną regulację podparcia lędźwiowego. Na zamówienie w nowym SUV-ie Skody oferowany jest również system VarioFlex, który umożliwia złożenie siedzeń w proporcji 40:20:40.

Dalsza część tekstu pod podcastem

Skoda Karoq po liftingu - oszczędniejsze silniki Evo

Decydując się na odświeżoną Skodę Karoq będziemy mieli do wyboru pięć silników, trzy benzynowe i dwa diesle, wszystkie należące do generacji Evo. Podstawowy 1.0 TSI Evo ma trzy cylindry i uzyskuje moc 81 kW (110 KM) oraz moment obrotowy 200 Nm. Jednostka ta łączona jest z 6-biegową przekładnią manualną. Kolejną opcją jest 1,5 litrowy motor TSI Evo o mocy 110 kW (150 KM). W tym przypadku moment obrotowy sięga już 250 Nm, a napęd trafia na przednie koła poprzez skrzynię manualną (6 b.) lub 7-biegową DSG. Topową wersją jest silnik benzynowy 2.0 TSI Evo (140 kW (190 KM), 320 Nm), który standardowo występuje ze skrzynią DSG i napędem na wszystkie koła.

Miłośnicy diesli mogą zdecydować się jedynie na 2-litrową jednostkę TDI Evo, która dostępna jest w dwóch wersjach mocy. Słabszy motor uzyskuje 85 kW (116 KM) i moment obrotowy 300 Nm w przypadku przekładni manualnej oraz 250 Nm, gdy zdecydujemy się na skrzynię DSG. Jeżeli zależy nam na osiągach, powinniśmy wybrać mocniejszego diesla o mocy 110 kW (150 KM), który dostępny jest z 6-biegową przekładnią i napędem na przednią oś (moment obrotowy w tym przypadku wynosi 340 Nm) lub opcjonalnie z 7-biegową skrzynią DSG i napędem 4×4 (moment obrotowy 360 Nm).

Skoda Karoq po liftingu - systemy infotainment trzeciej generacji

Wraz z odświeżoną Skodą Karoq użytkownicy zyskają cyfrowy zestaw wskaźników, tzw. wirtualny kokpit, który zastępuje analogowe zegary. Standardowo dostępny jest 8-calowy ekran, alternatywnie SUV oferowany będzie również z wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala z pięcioma podstawowymi układami graficznymi i możliwością indywidualnej konfiguracji.

W konsoli centralnej znajdziemy system infotainment Bolero, Amundsen lub Columbus. Dzięki wbudowanej karcie eSIM mają one stały dostęp do Internetu i pozwalają słuchać internetowych stacji radiowych. System można obsługiwać za pomocą 8-calowego ekranu dotykowego, przycisków i pokręteł umieszczonych na wielofunkcyjnych kierownicach lub za pomocą cyfrowego asystenta głosowego Laura. Najbardziej zaawansowany jest system nawigacji Columbus z 9,2-calowym ekranem, w którym aktualizacje map i oprogramowania instalowane są bezprzewodowo. Podstawowym źródłem rozrywki jest radio Swing z ekranem o przekątnej 6,5 cala.

Nowa Skoda Karoq zapewnia również dostęp do szerokiej gamy mobilnych usług online Skoda Connect. Rozwiązania infotainment online umożliwiają na przykład zdalny dostęp do pojazdu za pośrednictwem aplikacji MySkoda. Dzięki temu kierowca może np. zablokować i odblokować auto za pomocą smartfona, wyświetlić lokalizację samochodu na mapie lub aktywować funkcję Honk & Flash, aby ułatwić znalezienie pojazdu na dużym parkingu.

Skoda Karoq po liftingu - wysoki poziom bezpieczeństwa

Klienci decydujący się na Skodę Karoq mogą liczyć na wysoki poziom bezpieczeństwa. Oprócz standardowo montowanych poduszek powietrznych przednich, bocznych, kurtyn powietrznych oraz poduszki kolanowej dla kierowcy, SUV-a Skody opcjonalnie można również wyposażyć w boczne poduszki powietrzne w drugim rzędzie foteli, które występują z funkcją Crew Protect Assist. System ten automatycznie zamyka wszystkie otwarte okna i panoramiczny dach, włącza światła awaryjne i wstępnie napina przednie pasy bezpieczeństwa w wyniku gwałtowanego hamowania lub po otrzymaniu sygnału od czujników o zbliżającej się kolizji. Z kolei system Multi-Collision Brake zapobiega dalszemu toczeniu się pojazdu w niekontrolowany sposób już po kolizji.

Na liście systemów bezpieczeństwa znajdziemy np. seryjny Front Assist, a także opcjonalny Travel Assist obejmujący kilka systemów asystujących, z których część występuje również osobno. Travel Assist zawiera m.in. precyzyjniejszą wersję rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjnego asystenta pasa ruchu Adaptive Lane Assist (może identyfikować roboty drogowe i wszystkie oznaczenia drogowe), asystenta jazdy w korku Traffic Jam Assist oraz Emergency Assist. Ulepszona wersja Travel Assist obejmuje dodatkowo Side Assist (ostrzegający kierowcę o zbliżających się pojazdach z odległości do 70 m) z funkcją Rear Traffic Alert i Park Assist.