To pierwszy samodzielnie opracowany model SsangYonga, który powstał po przejęciu producenta przez koncern Mahindra & Mahindra z Indii. Oczekuje się, że będzie on konkurował z takimi autami jak m.in. Nissan Yuke i Peugeot 2008.
Wersja produkcyjna SsangYonga Tivoli ma długość 4,2 m i jest pięcioosobowa. Jednak w przyszłości producent zapowiada kolejne warianty.
W pierwszym okresie SsangYong Tivoli będzie dostępny jedynie z przednim napędem, ale producent zapowiada także wersję z napędem na wszystkie cztery koła. Do napędu przewidziano silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemnosci skokowej 1.6 litra. Nowy czterocylindrowy silnik benzynowy e-XGi160 o mocy 126 KM i maksymalnym momencie obrotowym 157 Nm będzie współpracował standardowo z sześciobiegowa przekładnią manualną lub opcjonalnie z sześciostopniowym automatem.
SsangYong Tivoli - podstawowe dane techniczne
Długość (mm) | 4195 |
Szerokość (mm) | 1795 |
Wysokość (mm) | 1590 |
Rozstaw osi (mm) | 2600 |
Silnik | e-XGi160 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1597 |
Moc (KM) przy obr./min | 126/6000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min) | 160/4600 |
Przekładnia | 6-stopniowa |
Koła/ogumienie | 205/60R16, 215/45R18 |
Masa własna (kg) | 1300 |
Zbiornik paliwa (l) | 47 |
Bagażnik (l) | 423 |
Producent nie opublikował jeszcze specyfikacji dotyczącej czterocylindrowego silnika wysokoprężnego o pojemności skokowej 1.6 l, który jak można oczekiwać, będzie atutem wersji europejskiej.
SsangYong Tivoli dysponuje bagażnikiem o pojemności 423 litry, który można powiększyć po złożeniu tylnych siedzeń.
Bogate wyposażenie obejmuje m.in. elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego z trzema trybami sterowania (Normal, Comfort i Sport), system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy, czujniki parkowania, 7 poduszek powietrznych, system monitorowania ciśnienia w oponach, ESP. W opcji będzie można zamówić: szyberdach, tempomat, sensor deszczu i automatyczną aktywację reflektorów. Zapewne więcej informacji na temat tego modelu poznamy w marcu, podczas mie∂zynarodowego salonu samochodowego w Genewie.