Przeczytaj artykuł, który był żartem primaaprilisowym!

Od kilku miesięcy pojawiały się szczątkowe informacje, jakoby producent Tata Motors planował wejść w segment opanowany doskonale przez Dacię Logan. Według informacji, które wyciekły do internetu, induska korporacja będzie chciała początkowo zająć rynki środkowo- i wschodnioeuropejskie. Narzędziem, które umożliwi zmianę rozkładu wpływów na tym terenie, będzie znany w Polsce "samochód dla ludu" - Polonez.

Nowe wcielenie Poloneza zachowa typowy kształt z lekko zmodyfikowanym tyłem. Tata Motors kupiła prawa do nazwy, by stworzyć odnowioną wersję samochodu. Ciekawostką jest, że konstrukcja samochodu zostanie oparta na obecnie produkowanym chińskim modelu Cherry Karry.

Według doniesień obie firmy podpisały porozumienie o współpracy - chiński producent ma dostarczyć nadwozie wraz z płytą podłogową i zawieszeniem, na induskiej firmie spoczęła produkcja silników i układu napędowego.

Polonez Singelton Foto: Onet
Polonez Singelton

Polonez Singelton ma nawiązywać do przerwanej w 2002 roku historii tego modelu. Do napędu nowej odmiany Poloneza posłuży silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 75 KM. Według producenta zapotrzebowanie na paliwo wyniesie średnio 7,2 l/100km. Samochód będzie mógł być doposażony w fabryczną instalacje LPG, co ma zredukować koszty eksploatacji. W przyszłości mają pojawić się koleje jednostki napędowe, takie jak: wysokoprężny silnik 1,4 i mocy 90 KM oraz 2-litrowy diesel o mocy 140 KM. Napęd będzie przekazywany za pośrednictwem 5-biegowej manualnej skrzyni biegów.

Najsłabsza wersja Singeltona ma przyspieszać od "zera" do 100 km/h w czasie 13,2 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 144 km/h.

Nowy Polonez ma wymiary 4610/1693/1855 mm, natomiast rozstaw osi mierzy 2 700 mm. Bagażnik może pomieścić 520 litrów, a w przewiezieniu bagażu pomaga seryjnie montowana składana kanapa.

Samochód będzie dostępny tylko w jednej wersji wyposażeniowej. Na pokładzie znajdą się 2 poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, ABS i elektrycznie sterowane szyby. O komfort pasażerów ma zadbać manualna klimatyzacja i radio z CD.

Pierwszy etap wprowadzenia Poloneza Singelton ma polegać na sprzedaży aut przez sieć dilerską. Drugi krok zakłada stworzenie własnej sieci dilerskiej i rozpoczęcie dystrybucji aut pod marką Polonez - Tata, co ma nastąpić najwcześniej w 2010 roku.

Cena najnowszej odsłony Poloneza nie została jeszcze podana. Według nieoficjalnych informacji, wersja z silnikiem 1.6 ma kosztować około 27 tys. zł.