• Toyota GR 86 ma 4-cylindrowy silnik typu bokser generujący 234 KM oraz 250 Nm
  • Napęd na tylne koła przekazywany jest za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów
  • W Polsce ceny samochodu zaczynają się od około 170 tys. zł

Nowa Toyota GR 86 wypełnia spuściznę po modelu GT86. Po poprzedniku auto przejęło radość prowadzenia pojazdu z tylnym napędem, a w porównaniu z GT86 zyskała mocniejszą jednostkę napędową.

Toyota GR 86 jest najlżejszym czteromiejscowym coupe w segmencie. Niską masę (1270 kg) udało się uzyskać projektantom dzięki zastosowaniu aluminiowych elementów nadwozia oraz dachu.

Toyota GR 86 napędzana jest nowym, czterocylindrowym silnikiem typu bokser wykonanym z metali lekkich. W stosunku do poprzednika pojemność skokową zwiększono do 2,4 l. Ponadto moc zwiększono z 200 KM do 234 KM i poprawiły się osiągi pojazdu.

Toyota GR 86 z manualną skrzynią biegów uzyskuje setkę po 6,3 s, a wersja wyposażona w 6-stopniową, automatyczną przekładnię po 6,9 s. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 226 km/h oraz 216 km/h.

Toyota GR 86 – świetne proporcje nadwozia

Wymiary nowej Toyoty GR 86 są prawie identyczne jak GT86 (4265 mm długości, 1775 szerokości, 1310 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2575 mm). Takie proporcje pozwoliły na zachowanie nisko położonego środka ciężkości, a to z kolei przekłada się na zwinność podczas prowadzenia. Ponadto o ok. 50 proc. zwiększono sztywność skrętną i w ten sposób zapewniono bardziej precyzyjną sterowność pojazdu.

W zawieszeniu Toyoty GR 86 wykorzystano kolumny resorujące (przód) oraz układ wielowahaczowy (tył). Seryjnie będą instalowane koła o rozmiarze 215/40 R18, a do zatrzymania posłużą tarczowe hamulce (wentylowane zarówno z przodu, jak i z tyłu).

Toyota GR 86 – już niedługo w sprzedaży

Produkcja seryjna Toyoty GR 86 rusza w marcu, a w salonach pojazd pojawi się w czerwcu. Na rynek Unii Europejskiej przewidziano 4,5 tys. egzemplarzy tego modelu.

Toyota GR 86 będzie w produkcji do marca 2024 r., a ostatnie rejestracje będą możliwe w czerwcu 2024 r. Po tym czasie uniemożliwią ją nowe przepisy homologacyjne związane z emisją spalin. Ceny w Polsce – od ok. 170 tys. zł, a bogatsza wersja od ok. 180 tys. zł.