- Lexus ROV Concept to wizja pojazdu rekreacyjnego o cechach luksusowych
- Do napędu konceptu Lexusa wykorzystano spalinowy silnik zasilany wodorem
- Dzielność terenową zapewniają koła z grubymi oponami oraz zawieszenie o dużym skoku
Lexus ROV Concept łączy cechy samochodu terenowego oraz rajdowego. Z jednej strony mamy tu wyeksponowane zawieszenie i duży prześwit oraz balonowe opony umożliwiające jazdę w błotnistym terenie, a z drugiej klatkę bezpieczeństwa oraz kubełkowe fotele z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Pojazd ma wymiary (dł./szer./wys.) 3122/1725/1800 mm.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Toyota Yaris Cross – nie tylko do miasta
- Pierwszy test nowego DS 4 – czy jest w doskonałej formie?
Projektanci stworzyli pojazd, który ma zarówno cechy luksusowe (kierownica obszyta skórą, rzeźbiona gałka zmiany biegów, amortyzowane siedzenia wykończone sztuczną skórą) oraz typowe zalety rekreacyjnego modelu. Z przodu nadwozia, które dobrze osłania pasażerów, znalazł się charakterystyczny grill Lexusa.
Dodano też przednie błotniki, by chronić przed kamieniami lub błotem. Osłona zawieszenia o dużym skoku połączona z tylnym zbiornikiem wodoru chroni części funkcjonalne pojazdu.
Lexus ROV Concept – motywy typowe dla marki
Przednie i tylne światła Lexusa z motywem „L” oraz tylny znaczek LEXUS utrzymano w zgodzie z najnowszą linią stylistyczną Lexusa. Wnętrze opracowano w oparciu o koncepcję Tazuna. W myśl niej minimalistyczny wskaźnik przekazuje potrzebne informacje, a kierowca skupia się na prowadzeniu pojazdu.
Do napędu Lexusa ROV Concept wykorzystano spalinowy silnik zasilany wodorem. Zdaniem firmy pasuje on do dynamicznego charakteru pojazdu, bowiem dzięki szybszemu spalaniu wodoru niż benzyny udaje się uzyskać lepsze osiągi.
Silnik o pojemności 1 litra działa tak, jak benzynowa jednostka, ale wyposażono go w wysokociśnieniowy zbiornik sprężonego wodoru, a ten z kolei trafia do jednostki napędowej przy pomocy specjalnie opracowanych wodorowych wtryskiwaczy. Co ważne, nowy silnik wodorowy Lexusa ma niemal zerowe emisje, a w trakcie jazdy spalane są niewielkie ilości oleju silnikowego.
Lexus ROV Concept – frajda z jazdy w każdych warunkach
Lexus ROV Concept ma lekkie nadwozie zbudowane z ramy rurowej i zawieszenie o dużym skoku. Pojazd zaprojektowano z myślą o dynamicznej i komfortowej jeździe, a zwinna konstrukcja i dynamika silnika wodorowego sprawiają, że Lexus ROV Concept ma być przyjemny w prowadzeniu i cechować się wyjątkowymi zdolnościami terenowymi.
„Lexus ROV Concept jest naszą odpowiedzią na rosnące zainteresowanie konsumentów dóbr luksusowych spędzaniem czasu na świeżym powietrzu i przygodami w terenie. Jako model koncepcyjny łączy nasze pragnienie opracowywania produktów skoncentrowanych na luksusowym stylu życia z nieustającymi badaniami nad nowymi technologiami, które przyczyniają się do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. To pojazd koncepcyjny, który jest nie tylko ekscytujący w prowadzeniu, ale ma też prawie zerowe emisje dzięki silnikowi napędzanemu wodorem” – powiedział Spiros Fotinos, szef Lexusa w Europie.