Hybrydowy układ 4x4 to nic nowego. Sama Toyota stosuje taki patent (bez wału napędowego, ani centralnego mechanizmu różnicowego) w hybrydowej wersji RAV4. Jednak poza SUV-ami nie był on spotykany. Zmieni to model Prius, w którym inteligentny napęd obu osi zwiększy pewność prowadzenia w trudnych warunkach drogowych.

Układ napędowy AWD-i oznacza dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi, który współpracuje z pełnym układem hybrydowym napędzającym przednie koła. Napęd 4x4 jest aktywowany automatycznie podczas ruszania (do prędkości 10 km/h) oraz przy wyższych prędkościach, gdy czujniki wykryją śliską nawierzchnię.

Nowy Prius Hybrid AWD-i jest wyposażony w nową baterię niklowo-wodorkową, dostosowaną do pracy w niskich temperaturach. Nowa bateria, ale litowo-jonowa, pojawi się również w standardowym Priusie 2019. Przy okazji zmieni się też nieco wygląd samochodu, a do oferty zostaną wprowadzone nowe elementy wyposażenia.

Europejski debiut Toyoty Prius AWD-i odbędzie się 18 stycznia podczas targów motoryzacyjnych w Brukseli.