Już na pierwszy rzut oka Amarok Canyon kolorem "copper orange" i czarnymi elementami odróżnia się od wersji seryjnych. Kolejnymi akcentami są przyciemnione światła tylne, lakierowana osłona podwozia, czarne, poszerzone nadkola oraz znaczki "Canyon" na drzwiach i tylnej pokrywie.
Indywidualny charakter Amaroka Canyon widać także w środku. Obudowa tablicy rozdzielczej jest wykonana z matowego chromu, a częściowo skórzane siedzenia mają dwukolorową tapicerkę: siedziska i oparcia utrzymane są w kolorze moonrock, zagłówki i boki w kolorze antracytowym. Ozdobnym elementem są szwy oraz pierścienie w pomarańczowo-czerwonym kolorze.
W modelu zainstalowano radio RCD 310 z czterema głośnikami i odtwarzaczem CD, czytającym pliki MP3.
W kwestii napędu, Volkswagen postawił na czterocylindrowe silniki TDI o mocy 180 oraz 140 KM. Dla Amaroka Canyon dostępne są dwa różne układy przeniesienia napędu: stały typu Torsen lub dołączany napęd na wszystkie koła 4MOTION. Seryjnie jednostki napędowe połączone są z 6-biegową skrzynią manualną. Jako opcję można wybrać mocniejszego TDI z 8-biegową przekładnią automatyczną. Amarok Canyon wyposażony jest w nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Roca z oponami AT 245/70 R17.
Dla osób chętnie poruszających się poza utwardzonymi drogami, został stworzony Amarok Canyon 4MOTION z dołączanym napędem na wszystkie koła i czerwoną cyfrą „4” w logo. Wykorzystuje on sprzęgło kłowe. Po naciśnięciu przycisku załącza się stałe przenoszenie siły na obie osie. Do najtrudniejszych zadań przekładnia posiada dodatkowo reduktor.
Napędzany w sposób stały na wszystkie koła Amarok 4MOTION z czarną "4" jest bardziej komfortowy. Pozwala on poczuć zalety napędu na wszystkie koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowy typu Torsen rozdziela siły napędowe w sposób zmienny między przednią a tylną oś; w podstawowym ustawieniu siły są rozdzielane w stosunku 40:60. Wszystkie warianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która poprawia trakcję na wszystkich rodzajach podłoża.
Skrzynia ładunkowa Amaroka Canyon ma długość 1555 mm i szerokość 1620 mm, co daje powierzchnię 2,52 metra kwadratowego. Szerokość między nadkolami wynosi 1222 mm, co pozwala na ułożenie europalet (1,2 x 0,8 m) w poprzek. Cztery zaczepy w narożnikach umożliwiają prawidłowe unieruchomienie przewożonego ładunku. Maksymalna ładowność wynosi 889 kilogramów.
Amarok Caynon wyróżnia się bogatą ofertą rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Obejmuje ona obok poduszek dla kierowcy i pasażera także boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach siedzących. Liczne systemy dbają także o wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego.
Amarok Canyon kosztuje 125 201 zł netto. Do końca roku 2013 oferowane są promocyjne wersje 4PROFIT: cena Amaroka Canyon z rabatem wynosi 118 701 zł netto.