- W odświeżonym Passacie pojawi się nowa generacja silników TDI o oznaczeniu evo, które spełniają najnowsze normy emisji spalin
- Największe zmiany kryją się w systemach technologicznych i rozwiązaniach multimedialnych, w tym nowym sterowaniu głosowym, podobnym do tego, jakie już znamy z Mercedesa
Oficjalnie zadebiutuje dopiero podczas tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Genewie, ale już dziś mamy pełne informacje i zdjęcia zmodernizowanego Volkswagena Passata. Uwaga teraz musicie się skupić, ponieważ żeby dostrzec zmiany, jakie zaszły w ósmej generacji tego modelu, trzeba dość mocno wytężyć wzrok.
Modernizację zewnętrzną auta ograniczono do zmiany kształtu zderzaków i świateł. Robią tak wszyscy, ale w przypadku Passata zmiany są naprawdę kosmetyczne – na pierwszy rzut oka wręcz niewidoczne. Nieco inny jest kształt zderzaków i lamp LED-owych do jazdy dziennej oraz świateł przeciwmgłowych. Natomiast na środku klapy bagażnika pojawił się napis „Passat” – i to w zasadzie jest najbardziej widoczna zewnętrzna modyfikacja, po której będzie można rozróżnić oba modele.
Volkswagen Passat – wnętrze lekko muśnięte
Nieco więcej nowości można dostrzec we wnętrzu. Pojawił się nowy cyfrowy kokpit (Active Info Display) z 11,7-calowym wyświetlaczem. Nowy ekran ma mieć wyższą jakość obrazu i rozdzielczość oraz lepszy kontrast i jasność.
Fani modelu szybciej jednak dostrzegą nowy system multimedialny MIB3 (Modular Infotainment Matrix). Nowy zestaw audio wraz z nawigacją będzie na stałe połączony z siecią internetową poprzez wbudowany moduł SIM. Dzięki temu auto będzie miało dostęp do serwisów internetowych, a także będzie można tworzyć pokładowy hotspot WiFi. Dostępne będą trzy opcje – Composition Media (ekran 6,5 cala), Discover Media (8 cali, nawigacja), a także Discover Pro (9,2 cala, nawigacja). To rozwiązanie, które pojawi się także niebawem w nowej 8. generacji Golfa i pierwszym „elektryku” Volkswagena z serii ID.
Tylko z kronikarskiego obowiązku należy dodać, że delikatnie przeprojektowano boczki drzwi, kierownicę wielofunkcyjną, pojawiły się także nowe materiały i opcje wykończenia oraz gniazdo USB-C.
Volkswagen Passat - rozbudowane komendy głosowe
Łączność jest zdecydowanie najważniejszym aspektem liftingu Passata. Największą zmianą jest nowy system komunikacji głosowej. Z Passatem będzie można komunikować się teraz za pomocą komendy „Hello Volkswagen”, wydając naturalne komendy dotyczące sterowania radiem, nawigacją i temperaturą, czyli podobnie jak w nowym systemie multimedialnym Mercedesa.
Dzięki najnowszej generacji systemu informacyjno-rozrywkowego Volkswagena, ustawienia kierowcy za pośrednictwem „ID Volkswagen” będzie można szybko przenosić pomiędzy samochodami, np. szybko wgrać w aucie wynajętym z wypożyczalni. Będzie to działać podobnie jak konto Apple ID lub konto Google. Za pośrednictwem nowego rozwiązania, klienci Volkswagena będą mieli także dostęp do innych usług, m.in. bezgotówkowej płatności za parkowanie. Passat ma być też pierwszym modelem producenta, który będzie w stanie poruszać się po drogach częściowo autonomicznie do prędkości 210 km/h.
Volkswagen Passat – zmodernizowane diesle
W gamie odświeżonego Passata będą trzy silniki benzynowe, w tym 1.5 TSI o mocy 150 oraz 2.0 TSI o mocy 190 i 272 KM, a także cztery zmodernizowane silniki Diesla o oznaczeniu TDI evo, które są już przystosowane do najnowszych norm emisji spalin 6d-TEMP. Podstawowy będzie miał zaledwie 120 KM. Następny w kolejności 2.0 TDI evo rozwinie moc 150 KM a gamę zamkną 2-litrówki o mocy 190 i 240 KM. Wszystkie jednostki (zarówno diesle, jak i silniki benzynowe) będą wyposażone w filtr cząstek stałych.
Ważną nowością jest premiera systemu IQ.DRIVE, czyli systemu rozbudowanej jazdy autonomicznej. Passat ma być pierwszym modelem producenta, który będzie w stanie poruszać się po drogach częściowo autonomicznie nawet do prędkości 210 km/h.
Do wyboru będą standardowe wersje nadwoziowe, czyli: limuzyna, kombi, a także nieco podwyższony Alltrack z napędem na 4 koła. Podstawowa wersja wyposażenia nazwano „Passat”, pośrednią – „Business”, a w pełni wyposażony model będzie się teraz nazywał: „Elegance”. Przedsprzedaż zmodernizowanego Passata rozpocznie się w maju, a samochody trafią do salonów we wrześniu.