Chociaż producent mówi o koncepcie, to jednak jest już auto gotowe do produkcji. To rozwinięcie konceptu QX Sport Inspiration, który po raz pierwszy był prezentowany podczas ubiegłorocznego salonu motoryzacyjnego w Pekinie.
Infiniti odmładza gamę swoich modeli, które otrzymują także najnowsze rozwiązania techniczne jak m.in. silnik VX-T (Variable Compression-Turbocharged), który został po raz pierwszy zaprezentowany w październiku 2016 r. podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu.
To pierwszy na świecie gotowy do produkcji seryjnej silnik o zmiennym stopniu sprężania oraz jeden z najbardziej zaawansowanych silników spalania wewnętrznego, jaki kiedykolwiek powstał.
Skonstruowanie, po przeszło dwudziestu latach prac projektowych, nowego czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego VC-T Infiniti należy uznać za prawdziwy przełom w technologii i technice jednostek napędowych o spalaniu wewnętrznym.
Śmiałe stwierdzenie, że technologia VC-T otwiera nowy rozdział w historii silników spalinowych, uzasadnia fakt, że konstruktorów nie krępuje już stały stopień sprężania. Genialność technologii silnikowej VC-T leży w zdolności silnika do samoczynnego przekształcania się i bezstopniowego podnoszenia lub obniżania denka tłoka dla zmiany górnego, martwego położenia tłoka. W efekcie zmianom ulegają skok tłoka i pojemność skokowa silnika, a stopień sprężania może się płynnie zmieniać w zakresie od 8,1:1 (dla wysokich, wyczynowych osiągów), aż po 14,1:1 (dla maksymalizacji wydajności). Wyrafinowany system sterowania silnikiem automatycznie dobiera optymalny stopień sprężania do wymagań chwili.
Technologia VC-T przynosi ogrom zalet klientom Infiniti, w tym wyraźne obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin oraz znaczącą redukcję hałasu i wibracji. Silnik wyposażony w tę technologię jest też lżejszy i mniejszy od porównywalnych konwencjonalnych jednostek napędowych.