• Toyota Aygo oferowana jest w dwóch wariantach nadwoziowych – trzy- oraz pięciodrzwiowym
  • Samochód napędzany jest benzynowym silnikiem o mocy 72 km, który seryjnie wspólpracuje z pięciostopniową, manualną skrzynią, a alternatywę dla niej stanowi bezstopniowa przekładnia
  • Dzięki niewielkim wymiarom oraz małej średnicy zawracania Toyota Aygo okazuje się idealnym samochodem do jazdy w mieście
  • Toyota Aygo w promocyjnej ofercie - sprawdź szczegóły

Toyota Aygo, która obecnie jest w ofercie, to druga generacja modelu oferowana od 2014 r. Jednak atrakcyjny i wciąż nowoczesny wygląd to zasługa liftingu przeprowadzonego w 2018 r. Wprawdzie zachowano przód z charakterystycznym iksem, ale stał się on bardziej wyrazisty. Ponadto zmodernizowano światła, w silniku zwiększono moc z 69 na 72 KM, a także poprawiono zawieszenie, układ kierowniczy oraz wyciszenie wnętrza.

Toyota Aygo – mała, ale przestronna

Toyota Aygo jest niedużym samochodem, ale wnętrze okazuje się wystarczająco przestronne, żeby wygodnie podróżowały w nim cztery dorosłe osoby. Zaletą pojazdu są także odpowiednio wyprofilowane siedzenia oraz komfortowa pozycja za kierownicą, a także łatwa obsługa urządzeń pokładowych.

Podczas jazdy w mieście atutem są nie tylko niewielkie wymiary ułatwiające parkowanie w ciasnych miejscach oraz manewrowanie, lecz także przyczyniająca się do tej ostatniej zalety mała średnica zawracania, która wynosi zaledwie 9,6 m. Podczas podróży Toyotą Aygo docenimy również bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.

Toyota Aygo oferowana jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Osoby, które przeważnie podróżują same lub z jednym pasażerem, zadowolą się z pewnością trzydrzwiową odmianą. Z kolei ci, którzy planują zabierać dodatkowych pasażerów, mają alternatywę w postaci pięciodrzwiowej karoserii.

Toyota Aygo – jeden silnik, dwie skrzynie

Niezależnie od rodzaju nadwozia do napędu przewidziano taki sam silnik benzynowy 1.0 o mocy 72 KM. O ile jednak w trzydrzwiowej Toyocie Aygo jednostka łączona jest wyłącznie z pięciostopniową, manualną skrzynią, to w pięciodrzwiowym wariancie jest jeszcze wersja z bezstopniową przekładnią.

W tej drugiej postaci Toyota Aygo jest raczej propozycją dla kierowców, którzy przekładają komfort prowadzenia nad dynamikę. O ile bowiem auto z manualną skrzynią setkę osiąga po 13,8 s, to z bezstopniową przekładnią - po 15,2 s. Jednak w obu przypadkach takie osiągi są wystarczające dla miejskiego pojazdu.

Toyota Aygo – niskie spalanie to norma

Istotną zaletą Toyoty Aygo jest umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W przypadku wersji z manualną skrzynią wynosi ono 4,8-5,3 l/100 km, natomiast w modelu z bezstopniowym x-shiftem – 5,2-5,5 l/100 km.

W przypadku pojazdu z trzydrzwiowym nadwoziem do wyboru są dwie specyfikacje wyposażeniowe: x oraz x-play. W pięciodrzwiowym wariancie dochodzą jeszcze odmiany: Selection x-cite oraz JBL Edition.