"Wyraźna poprawa ogólnej jakości, zwiększona oszczędność paliwa w stosunku do mocy i dostępnego momentu obrotowego oraz lepsza kultura pracy to oczywiste zalety naszej nowej rodziny silników" - powiedział Eric Ridenour, wiceprezes Chrysler Group ds. rozwoju produktu.
Dynamiczne osiągi i ograniczone zużycie paliwa to efekt zaawansowanej konstrukcji portów głowicy cylindrów oraz kolektora dolotowego, które są nietypowe dla rozwiązań technologicznych w silnikach tej klasy. Rozwiązania te obejmują zastosowanie techniki zmiennych faz rozrządu (VVT) oraz kolektora dolotowego ze sterowaniem przepływu powietrza - rozwiązań nowatorskich na rynku USA i charakterystycznych dla silników World Engine Chryslera.
Silniki Światowe Chryslera produkowane będą w trzech wersjach pojemności skokowej: 1,8, 2,0 oraz 2,4 litra, a ich moc i moment obrotowy plasuje się wśród obecnie najlepszych silników czterocylindrowych - na poziomie 170 KM oraz 223 Nm (dla silnika 2.4). W stosunku do poprzedników - nowe silniki odznaczają się obniżonym o 5 procent zużyciem paliwa, a dzięki nowoczesnej konstrukcji - spełniać będą super-niskie normy czystości spalin ULEV II.
Nawet w wersjach podstawowych pojazdów marki Chrysler, Jeep i Dodge Chrysler Group przestrzega wysokich standardów w zakresie jakości wykonania oraz minimalizacji hałasów i drgań (NHV). Do tłumienia hałasów rozrządu i układu korbowego stosowane są odpowiednie izolacje akustyczne pokrywy zaworów i miski olejowej a na spadek poziomu NHV wpływa także precyzja pasowania komponentów silnika. Płynność biegu jałowego jest efektem działania systemu Dual VVT oraz sterowania przepływem powietrza w kolektorze dolotowym.
Następujące rozwiązania zostały zastosowane po raz pierwszy w silnikach benzynowych produkcji Chrysler Group:
- system zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych Dual VVT;
- zawory sterujące w kolektorze dolotowym wspomagające zawirowania powietrza dolotowego;
- aluminiowy kadłub silnika czterocylindrowego odlewany ciśnieniowo;
- układ rozrządu z wykorzystaniem bezpłatkowych, mechanicznych popychaczy zaworowych.
Planowana produkcja silników World Engine przekroczy 1,8 mln sztuk rocznie
i pochodzić będzie z dwóch zakładów amerykańskich w Dundee (stan Michigan) oraz południowokoreańskiego w Asan i japońskiego w Shiga.