Doskonałe wyniki sprzedaży osiągnęły w pierwszym półroczu modele Dacia: liczba sprzedanych samochodów osobowych i dostawczych jest o 76 proc. większa niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Łączna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Renault i Dacia w czerwcu 2010 w Polsce wyniosła 2 544 auta, co jest wynikiem lepszym od wyniku z czerwca 2009 roku o 40,5 proc. Sprzedaż Dacii wyniosła 575 samochodów, w tym 59 aut dostawczych. Wynik ten jest ponad trzykrotnie lepszy od wyniku z czerwca ubiegłego roku.

Pozycję lidera sprzedaży w gamie Renault w pierwszych 6 miesiącach roku obroniło nowe Clio hatchback z wynikiem 1 602 sztuk. Razem z wersją kombi (Clio Grandtour), sprzedaż nowego Clio w pierwszej połowie tego roku to już 2 270 egzemplarzy.

Tuż za nimi uplasował się Megane hatchback z wynikiem 1 432 auta, jednak licząc razem z wersją nadwoziową kombi (Megane Grandtour - 1 131 sztuk), nowy Megane wysuwa się na pierwsze miejsce (2 563 sprzedane auta w wersji hatchback i Grandtour w ciągu 6 miesięcy 2010).

W grupie aut dostawczych najlepiej sprzedającym się samochodem jest niezmiennie od początku roku Renault Master w wersji furgon z wynikiem sprzedaży w czerwcu 140 aut oraz 1 249 sztuk w pierwszej połowie tego roku. Do odbiorców trafiły także pierwsze nowe Mastery: jest ich już w Polsce 113.

Doskonałe ubiegłoroczne wyniki sprzedaży samochodów dostawczych Renault jeszcze się poprawiły w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku. Ogólny wzrost sprzedaży samochodów dostawczych Renault w okresie styczeń-czerwiec 2010 roku w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego wyniósł 13,2 proc. (2 327 sprzedanych aut w 2010 roku w stosunku do 2 056 aut w roku 2009).

Nabywcy samochodów Dacia odebrali w czerwcu 516 nowych aut osobowych i 59 dostawczych. Wynik ten (575 sztuk) w porównaniu do sprzedaży w czerwcu 2009 roku (181 sztuk) jest aż o 217 proc. większy.

Całkowita sprzedaż aut tej marki (osobowych i dostawczych) w pierwszej połowie tego roku wyniosła 2 349 sztuk i jest o 76,5 proc. wyższa niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Największym uznaniem klientów Dacii cieszyły się przez pierwsze półrocze modele Sandero (859 sztuk) i Logan MCV (776 sztuk).

W czerwcu kolejne 192 modele Duster trafiły w ręce ich użytkowników; od chwili wejścia najnowszego SUV-a Dacii na polski rynek w kwietniu tego roku do końca półrocza wydano już 340 samochodów.