Kiedyś prywatna firma AMG należy dzisiaj do Mercedesa i oferuje tuning fabryczny, który jest konkurencją dla wersji M od BMW i S od Audi. Popularność AMG jest tak duża, że każdy dwunasty Mercedes sprzedany w USA nie powstaje w Stuttgart, ale w Affalterbach.
Ostatnim silnikiem o dużej pojemności, który powstał w AMG, jest 8-cylindrowy motor dla modeli 63 AMG. W chwili obecnej przygotowywana jest jego aplikacja w kolejnych modelach, tak więc stanie się chyba następcą 8-cylindrówki 55 AMG. Swoje miejsce znalazł już pod maską E 63 AMG, CLS 63 AMG, CLK 63 AMG i R 63 AMG, ale zdjęcia szpiegowskie pokazują, że prace konstrukcyjne trwają także na innych modelach.
Nowy Mercedes-Benz klasy C nie został jeszcze oficjalnie zaprezentowany, ale prace nad topową wersją już trwają. Osmiocylindrówka, która w większych modelach osiąga moc ok. 510 KM, będzie w małej limuzynie dostarczała tylko ok. 400 KM, co i tak zapewni jej równorzędną pozycję obok BMW M3. Debiut modelu C 63 AMG oczekiwany jest za rok na salonie samochodowym we Frankfurcie albo dopiero na targach w Genewie w roku 2008.
Numerek 63 będą miały w nazwie także duże SUVy klasy GL oraz duże coupe CL, które otrzymają pakiet stylistyczny oraz efektowne końcówki tłumików, żeby odróżnić się od standardowych wersji.