265 kW (360 KM) w BMW X5 4,8i M Sport to za mało? Fabryka już przygotowuje mocniejszą alternatywę. Szpiedzy motoryzacyjni głoszą, że pod maską dużego SUV-a X5 pojawi się silnik V12 z BMW 760i.
Aktualna wersja topowa serii X5, model X5 4,8i M Sport, dysponuje znaną jednostką o pojemności 4,8 l, która oferuje moc maksymalną 265 kW (360 KM) przy 6200 obr./min i maksymalnym momentem obrotowy 475 Nm. Dzięki takim parametrom auto przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 12,5 l/100 km, a emisje CO2 sięgają poziomu 299 g/km, co w porównaniu z konkurencją jest dobrym wynikiem.
Nowa jednostka będzie raczej sprawą prestiżu, gdyż sportowe zacięcie 8-cylindrowego silnika trudno będzie pokonać dużym i ciężkim silnikiem V12. W zanadrzu jest jeszcze silnik V10 z BMW M5/M6, jednak z nim BMW najprawdopodobniej ma inne plany.
Sfotografowany prototyp stylistycznie odróżnia się od słabszych modeli większymi końcówkami wydechu, które są bardziej oddalone od siebie niż w modelu 4,8i. Wysokim prędkościom i zwiększonym wymogom na chłodzenie mocniejszego silnika dostosowano przedni zderzak, który sięga niżej, by poprawić przepływ powietrza pod samochodem.
Obecnie jedynym 12-cylindrowym SUV-em jest Volkswagen Touareg W12, a Audi planuje wprowadzenie modelu Q7 V12 TDI.
Źródło: Lehmann Photo Syndication