Kształt nowego BMW X6 (E71) stopniowo się krystalizuje. Model, który ma być klasyfikowany w hierarchii bawarskich pojazdów typu SUV nad serią X5 (E54), będzie jednak wykorzystywał jej technikę. Główne różnice? X6 będzie jeszcze bardziej sportowym modelem typu SUV niź X5, będzie miał mniejszy prześwit, większą szerokość, 4,9 m długości całkowitej, ale identyczny rozstaw osi.
Wnętrze, dzięki dłuższej karoserii, zaoferuje więcej miejsca dla podróżnych, którzy otrzymają miejsce w dwóch rzędach. Trzeci rząd siedzeń wyeliminowała pochyłość dachu. Tylne okno także z tego powodu jest małe. Ostateczny kształt wciąż jest tajemnicą, ale jej część uchylają tylne drzwi, na których dostrzegamy wiele zamaskowanych elementów.
Cenowa strategia koncernu BMW może być już przewidywalna. BMW X6 będzie droższe od X5, ale ma konkurować z Audi Q5 i Porsche Cayenne. Pod maską najtańszej wersji znajdą się benzynowe jednostki sześciocylindrowe, ale należy oczekiwać, że wielu zwolenników znajdą silniki wysokoprężne. W palecie znajdzie się także silnik ośmiocylindrowy i być może coś jeszcze, ale producent wciąż nie ujawnia żadnych danych na ten temat. Zapewne pojawią się ośmiostopniowe automatyczne przekładnie i mild-hybryda - technologia zaprojektowaną wspólnie z Mercedesem. W planach jest także full-hybrid, który stworzony został przez specjalistów GM i Mercedesa.
W tym modelu powinien pojawić się także aktywny dyferencjał Dynamic Performance Control, który pozwala na rozdzielanie siły napędowej podczas pokonywania zakrętów, nie tylko gdy kierowca przyspiesza, ale także gdy zdejmie nogę z gazu.