To są już pierwsze autentyczne zdjęcia, a nie komputerowe symulacje. Wynik projektu 263, który miał spełniać rolę małego dostaw czaka, ale także produkowany był w wersji osobowej.
Już na pierwszy rzut oka widać, że nowe Doblo straciło swoją oryginalność, ale piękne też nie jest i zdecydowanie pod tym względem brakuje mu do najnowszych modeli Citroëna, Kii Soul, czy nawet krytykowanej Škody Roomster. Tylna część nadwozia nawiązuje do Fiorino.
Auto zbudowano na platformie zmodernizowanego Punto Evo, co może również oznaczaćposzerzenie oferty o nowoczesne jednostki napędowe Multijet II.
Nowy Fiat Doblo będzie produkowany w Turcji, gdzie także prowadzone były główne prace rozwojowe. Planowana roczna wielkość produkcji to 120 tys. egzemplarzy, z czego 70 proc. przeznaczonych będzie na rynki europejskie.
Pierwsza generacja Fiata Doblo miała premierę w 2001 roku i zbudowana została na platformie światowego modelu Palio, czyli projektu 178. Auto zostało zaprojektowane we Włoszech w Centro Stile, a produkowane było przez Tofas w tureckiej Bursie.
Popularna była siedmioosobowa wersja ze szklanym dachem Panorama, a także pseudoterenowa Adventure (produkowana w Brazylii).
Większą część produkcji tworzyły wersje dostawcze Cargo. W pierwszym okresie do tego modelu montowano czterocylindrowe silniki benzynowe 1,2 l i wysokoprężne 1,9 l JTD.
Jesienią 2005 roku model przeszedł modernizację, która zmieniła kontrowersyjną przednią część pojazdu. Także zmieniły się tylne światła zespolone oraz zmodernizowano wnętrze. Do napędu oferowano silniki: benzynowe 1,4 l oraz wysokoprężne 1,3 l i 1,9 l, a także wersję Natural Power 1,6 l. Wersja zmodernizowana została nagrodzona tytułem Van of the Year 2006.