Sedan Genesis, który w wersji koncepcyjnej zaprezentował się podczas tegorocznych targów samochodowych w Nowym Jorku, zaatakuje klasę mocnych 4-drzwiowych sedanów. Hyundai w swojej walce prawdopodobnie dysponował będzie mocnym argumentem – 8-cylindrową jednostką Tau V8 4,6 o mocy 283 kW (385 KM). Silnik napędzał będzie tylne koła. Niewykluczone, że w przyszłości pod maską limuzyny Genesis pojawi się także jednostka wysokoprężna.
Spekuluje się również o futurystycznym napędzie wodorowym. Jeśli tak się stanie, to według dyrektora produkcji w spółce Hyundai Donga Jin Kima nie będzie to wcześniej niż w roku 2010, kiedy pojazd z napędem alternatywnym miałby trafić na kluczowe rynki, takie jak USA (planowana sprzedaż ma tu osiągnąć poziom 20 tys. sztuk rocznie).
Hyundai nie chce niepotrzebnie zwlekać z rozpoczęciem produkcji. Tak więc na początku roku 2008 sedan klasy wyższej średniej trafi na rynek południowokoreański. Według ostatnich informacji, które przedostały się z firmy Hyundai, aż 90% elementów na seryjnym samochodzie będzie zgodnych z prototypem prezentowanym w Detroit.
Karoseria o długości ponad 5 metrów będzie oprócz 8-cylindrowej jednostki ukrywała także 6-biegowy automat i wiele luksusowych i hi-tech akcesoriów i systemów, które w tej klasie pojazdów są standardem. Ceny na rynku amerykańskim powinny wynieść 25-30 tys. dolarów.
Źródło: Lehmann Photo Syndication