Następca legendarnego Dino powinien trafić na rynek już w roku 2009. Model produkowany w latach 1968 do 1976 posiadał 6-cylindrowy silnik zamontowany za plecami załogi, jednak dzisiaj Ferrari nie odważy się na mniej niż osiem cylindrów. Model Dino odziedziczył imię po synowi Enzo Ferrari – Alfredowi „Dino” Ferrari – a w dzisiejszych czasach auto ma być narzędziem do podwojenia sprzedaży.
Najtańsze Ferrari F430, które można dziś kupić, kosztuje ok. 160 tys. euro. Cena nowego modelu ze słabszym 8-cylindrowym silnikiem (ok. 300 kW/408 KM) powinna wynieść 100-110 tys. euro. Obok coupe po czasie ma się pojawić także spider.
Chociaż Ferrari oficjalnie zaprzecza, iż szykuje najmniejszy model, zdjęcia szpiegowskie potwierdzają, że Włosi testują muła zbudowanego na skróconym podwoziu Ferrari 599 GTB Fiorano. Pod tym znanym nadwoziem powinny się ukrywać podzespoły „taniego” Ferrari.
Źródło: Lehmann Photo Syndication