Nowy model przygotowywany pod kodowym oznaczeniem W212 zostanie najprawdopodobniej zaprezentowany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w roku 2009. Oczekuje się uproszczenie niektórych najnowocześniejszych systemów pokładowych, tak więc np. kosztowny elektroniczny system hamulcowy SBC (Sensonic Brake Control) nie znajdzie się w ofercie klasy E. Pozostanie jednak funkcja suszenia tarcz hamulcowych w czasie deszczu czy selekcyjne hamowanie kół na zakrętach. Za dopłatą oferowane będą ceramiczne tarcze hamulcowe, które przygotowano zwłaszcza z myślą o wersji AMG.
Do nowych rozwiązań stylistycznych należy zaliczyć cztery kanciaste przednie lampy, nie zabraknie przełamań na bokach pod klamkami, masywnych zderzaków i panoramicznego szklanego dachu. Przyszły Mercedes-Benz klasy E miałby zrezygnować z konserwatywnego stylingu aktualnej wersji na rzecz bardziej sportowych kształtów z szeroką atrapą chłodnicy, kanciastymi wlotami powietrza i bocznym profilem nadwozia w kształcie klina.
Wersja kombi powinna pojawić się w późniejszym terminie, prawdopodobnie w przeciągu roku 2010. Chyba dopiero potem pojawi się wersja hybrydowa.
Napęd zapewnią przede wszystkim benzynowe i wysokoprężne silniki 6-cylindrowe, topową wersją będzie Mercedes-Benz E 63 AMG.
Żródło: Lehmann Photo Syndication