Na pierwszy rzut oka prototyp wygląda jak zamaskowany model GL, ale w rzeczywistości auto jest o wiele mniejsze. Litera K w nazwie oznacza niemieckie słowo kurz, czyli krótki. I chociaż wydaje się, że chodzi o skróconą wersję klasy GL, samochód bazuje na platformie Mercedesa klasy C, który trafi na rynek już w przyszłym roku. Osie, silniki i napęd na wszystkie koła 4Matic z większej części zapożyczono bez zmian. Design zewnętrzny zbliżony będzie do większego brata.
Napęd tylnych lub wszystkich kół zapewniać będą 4- i 6-cylindrowe silniki, a jako szczytowy model najprawdopodobniej pojawi się wersja GLK 55 AMG. Wszystkie wersje silnikowe będą oferowane z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic.
Premierę SUVa można oczekiwać najwcześniej podczas przyszłorocznych targów IAA w Frankfurcie lub dopiero na początku roku 2008 w Genewie. Produkcja odbywać się będzie w niemieckiej Bremie w ilości 40 tys. samochodów rocznie, cena powinna się ulokować na poziomie konkurencji, czyli około 35 tys. euro za model podstawowy.
Źródło: Lehmann Photo Syndication