Fotografom udało się zrobić zdjęcia zamaskowanego prototypu następcy Ferrari F430, jednak duża odległość nie pozwoliła na zrobienie jakościowych fotografii. Pierwsze samochody testowe jeżdżą już na torze testowym firmy w Fiorano, ale wyjechały także na kręte górskie drogi. Intensywność testów i stan prototypów wskazują, że prace projektowe są bardziej zaawansowane niż dotychczas uważano. Możliwe więc, że następca F430 pojawi się jeszcze w 2008 roku. Aktualne 8-cylindrowe Ferrari jest na rynku od roku 2004.
Przez pewien czas spekulowano, że najmniejsze Ferrari wzorem konkurencyjnego Lamborghini Gallardo otrzyma 10-cylindrowy silnik, ale ponieważ formuła 1 powróciła do jednostek V8, seryjny model pozostanie przy sprawdzonej konstrukcji, z którą firma ma wiele doświadczenia. Niezbędne zwiększenie mocy i agresywności ma zapewnić większa pojemność i wyższe obroty silnika. Możliwe, że ogranicznik obrotów Ferrari za niedługo ingerował będzie dopiero na liczbie 10 tys. obr./min.
Przy konstrukcji nowego modelu Ferrari wykorzysta nie tylko doświadczenia z formuły 1, ale także doświadczenia z prac projektowych nad F430 Challenge Stradale czy eksperymalnym Ferrari FXX.
F430 Challenge Stradale posłużyło już teraz jako muł testowy nowego modelu. Pod karoserią nieodtajnionej dotychczas najostrzejszej wersji F430 ukryto silnik o wysokiej mocy z doskonałym chłodzeniem. Większe wloty powietrza z przodu i na bokach oraz nowe wyprofilowanie tyłu zoptymalizowane pod względem aerodynamiki bazuje na Challenge Stradale.
Na razie nie jest pewne, o ile zwiększona będzie pojemność silnika. Niektóre źródła mówią o pojemności ok. 5,4 l, ale ze względu na konstrukcję bardziej prawdopodobny jest silnik 4,5 l, który łatwiej może przyśpieszać w zakresie 9500-10000 obr./min. Zaś dział marketingu potrzebuje uchować dostateczny odstęp do 12-cylindrowych modeli, których pojemność wynosi 5,75 l (397 kW/540 KM) lub 6,0 l (456 kW/620 KM). Silnik następcy F430 miałby osiągać moc ok. 370 kW (503 KM).
Radykalna stylistyka, możliwość wyboru nowego układu napędu na cztery koła, niższa masa karoserii i poprawione właściwości jezdne dzięki adaptowalnym amortyzatorom to najważniejsze nowości, które mają pozwolić na wyprzedzenie Lamborghini Gallardo w konkurencyjnej walce.
Zanim na rynek trafi nowa generacja, zaprezentuje się nowe Ferrari F430 Challenge Stradale.
Źródło: Lehmann Photo Syndication