Nowa generacja Mercedesa-Benza klasy E przygotowywana jest pod nazwą kodową W212. Debiut auta odbędzie się najprawdopodobniej podczas salonu samochodowego w Genewie, nie wykluczone jednak, że premiera przesunie się dopiero na autosalon we Frankfurcie jesienią 2009. Wersja kombi pojawi się jeszcze później, a pierwsze dostawy klientom można oczekiwać dopiero na przełomie roku 2009/2010. Oczekuje się uproszczenie elektroniki pokładowej, tak więc kosztowny elektroniczny układ system hamulcowy SBC (Sensotronic Brake Control) nie będzie już częścią wyposażenia standardowego, jak miało to miejsce u aktualnej generacji. Pozostaną funkcje wysuszania hamulców w czasie deszczu czy selektywne hamowanie na zakrętach. Za dopłatą dostępne będą hamulce ceramiczne przeznaczone zwłaszcza dla wersji AMG.
Nieco z tyłu nowa klasa E pozostaje w zakresie rozwiązań proekologicznych. Bezpośredni wtrysk paliwa, który BMW i Audi oferują już teraz w standardzie, najpierw pojawi się tylko u wersji E 350 CGI. Podobnie sytuacja wygląda w wypadku systemu start-stop, który może zaoszczędzić cenne dziesiętne litrów paliwa w czasie eksploatacji miejskiej i w ten sposób obniżyć średnią całej gamy modelowej. W roku 2010 na rynek powinna trafić odmiana E 300 Bluetec Hybrid, która będzie drugim po modelu S 400 Bluetec Hybrid samochodem marki Mercedes-Benz z napędem hybrydowym łączącym silnik spalinowy i elektryczny.
Stylistyczną nowością będą cztery kanciaste lampy z przodu, nie zabraknie wyraźnych przetłoczeń na bokach pod klamkami, masywnych zderzaków i przeszklonego dachu. Obecny konserwatywny wygląd klasy E powinien przekształcić się w dynamiczne, sportowe kształty.
Niektóre źródła podały, że nowy Mercedes-Benz klasy E wyposażony będzie w system aktywnej zmiany geometrii kół, system samoczynnego rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegający kierowcę przed opuszczeniem wybranego pasu jezdni czy monitoring poziomu zmęczenia kierowcy.
Źródło: Lehmann Photo Syndication