Fiat cieszy sie z sukcesów nowego modelu Bravo, Ford zmodernizował Focusa, Volkswagen kończy modernizację Golfa, a Renault juz w Paryżu zaprezentuję najnowszą generację rodziny Mégane. A co na to Opel? Nowy Opel Astra zalicza już testy w warunkach zimowych na terenie Skandynawii. Trudno jednak na podstawie pierwszych zdjęć szpiegowskich dopatrzeć się konkretnych elementów, które mogą zwiastować zmiany w linii nadwozia.
Można spodziewać się, że nowa Astra podąży kierunkiem dwóch modeli tej marki, a wiec Insignia i konceptu Meriva. boczna linia okiem rozpocznie się małym trójkątnym elementem, podobnie jak w Corsie. Inny będzie też tył. Nowa Astra wkroczy do segmentu wyższego.
Zapewne nie zmieni się paleta produkcyjna. Podstawą pozostanie pięciodrzwiowy hatchback, który uzupełni trzydrzwiowa wersja GTC, kombi Caravan i coupé kabriolet Twin-Top.
Premiery można spodziewać się w marcu podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie, ale nie jest wykluczone, że producent przeniesie tę uroczystość do Frankfurtu nad Menem (wrzesień 2009).
Niższa klasa średnia - sprzedaż w Europiemodel20072006Volkswagen Golf445 755424 656Ford Focus430 792461 321Opel Astra420 287452 693Renault Megane268 246298 919Peugeot 307225 600313 874Škoda Octavia210 589217 365Audi A3202 724205 445Citroen C4171 989190 713Toyota Auris134 975183Honda Civic134 944107 535Volkswagen Golf Plus103 022129 544Fiat Bravo80 9626Toyota Corolla80 847185 133Mazda369 45576 854Kia Cee'd69 126414Nissan Note67 34073 067Peugeot 30844 270-Hyundai i3023 6223Chevrolet Lacetti19 15221 153Mitsubishi Lancer11 78116 042Nissan Tiida4 286-
Dane dotyczą krajów UE, Norwegii, Szwecji, Szwajcarii i Turcji.
Źródło: Lehmann Photo-Syndication