Po przeanalizowaniu zdjęć zrobionych w czasie testów układu hamulcowego nowej Merivy staje się prawie pewne, że nowa generacja zaoferuje w swojej klasie unikatowe otwieranie tylnej pary drzwi. Drzwi otwierane przeciw kierunkowi jazdy mają ułatwić wsiadanie, ale słupki B pozostaną z powodów usztywnienia konstrukcji. Według autorów zdjęć widoczne na zdjęciach tradycyjne klamki są tylko atrapą.
Na razie niewiadomą pozostaje wygląd profilu bocznego. Dynamicznie wygięta dolna krawędź tylnego okna zapewne zniknie, gdyż zdjęcia wskazują na tradycyjne rozwiązanie. Przód nawiązuje do nowego sedanu Insignia, wygląd tyłu naruszają prowizoryczne lampy. Wyprofilowanie pokrywy trzeciego tylnego okienka wskazuje, ze jego kształt będzie podobny do studium.
Gama silników obejmie 4-cylindrowe silniki benzynowe Ecotec o pojemności od 1,4 do 1,8 l, na szczycie oferty stanie wersja OPC z silnikiem 1,6 Turbo. Jednostki wysokoprężne będą zastąpione popularnymi 4-cylindrowymi turbodieslami 1,3 CDTI, 1,6 CDTI i 1,7 CDTI. Oczekuje się, że Opel przedstawi również mild hybrid, czyli wersję z silnikiem stop&go.
Wielkobryłowe samochody marki Opel należą do najpopularniejszych w swoim segmencie, podczas gdy modele Astra i Vectra ze względu na wiek tracą już swoją popularność, modele Meriva i Zafira ciągle należę do najpopularniejszych w swoim segmencie. W zeszłym roku powstało prawie 192 tysięcy egzemplarzy Zafiry i 144 tys. sztuk Merivy.
Meriva jest na rynku od roku 2003, nowa generacja miałaby trafić do salonów sprzedaży w przeciągu roku 2008.
Źródło: Lehmann Photo Syndication