Roadster Z8 nie jest produkowany od kilku lat i jest możliwe, że za niedługo stanie się legendą – samochodem, któremu nie udało się spełnić ani oczekiwania producenta, ani klientów. BMW przygotowuje jednak następcę, który ma być bardziej dostępny od modelu Z8. Samochód o nazwie Z9 udało się sfotografować w ulicach Monachium.
Pierwsze zdjęcia dowodzą, że firma BMW pracuje nad nowym roadsterem. Podczas gdy Z8 wyprodukowano w ilości 5703 egzemplarzy, teraz BMW planuje roczną produkcję 15000 sztuk modelu Z9. Ceny powinny rozpoczynać się na poziomie 80 tys. euro za wersję z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem.
Prototyp sfotografowany w Monachium kryje się pod ciężkim kamuflażem i matowym czarnym lakierem, jednak podstawowe rysy można ze zdjęć wywnioskować. Na zdjęciach widzimy wersję roadster, ale BMW przygotowuje również wersję coupe. Podłużne nerki znane z modeli 507 i Z8 na razie ukryte są pod maskowaniem. Długa maska silnika i fotele prawie że nad tylną osią są typowymi znakami sportowych samochodów z silnikiem z przodu i napędem na tylną oś. Długość ok. 4,5 m wystarczy by komfortowo przewieźć dwóch podróżnych i ich bagaże. Niska masa ok. 1,5 t, jej dobre rozłożenie i nisko położony punkt ciężkości pozwolą pokazać, co kryje się w silnikach BMW.
Podstawową jednostką będzie zapewne silnik 3,0 R6 Turbo (225 kW/306 KM), który pojawił się niedawno w BMW serii 3, nie zabraknie widlastej ósemki (ok. 300 kW/408 KM), a w ofercie powinien się znaleźć również silnik 5,0 V10 z BMW M5. Spekuluje się także o 12-cylindrowej jednostce 6,3 V12 (445 kW/605 KM).
Ważnymi konkurentami nowego BMW Z9 będą przedstawione niedawno Audi R8 oraz przygotowywane modele Mercedes-Benz „AMG Gullwing”, Lexus LF-A czy następca Hondy NSX.