Duże trójbryłowe sedany od wielu lat nie znajdowały się w ofercie francuskiego producenta. W klasie średniej ostatnim takim modelem był Renault 21 (jego produkcję ukończono na początku lat dziewięćdziesiątych), a w klasie wyższej średniej nawet w latach pięćdziesiątych. Koncern Renault od połowy lat sześćdziesiątych lansował modele z otwieranym tyłem (piąte drzwi).
Renault 16 uważany jest za prekursora rodzinnych hatchbacków, jego naturalni następcy Renault 20/30, 25, Safrane, oferowały otwierany tył. Obecnie Renault zamierza powrócić do koncepcji klasycznego sedana. Podobnie Citroën, który zamierza o taka wersję nadwozia poszerzyć nowy model C5.
Na zdjęciach szpiegowskich widzimy dokładnie zakryty prototyp sedana. Można się domyślać, że tył będzie nieco dłuższy niż w dotychczasowej wersji liftback, ale czy pokona pod tym względem kombi Grandtour, trudno dzisiaj odpowiedzieć.
Premiery tej wersji Laguny można oczekiwać w październiku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu.