Jaguar chce być pełnoprawnym konkurentem niemieckiej trójki, tak więc potrzebna jest mu także usportowiona wersja modelu XF, która mogłaby powalczyć z topowymi niemieckimi sedanami BMW M5, Audi S6 i Mercedes-Benz E 63 AMG. Na niezbyt jakościowych zdjęciach widać, że zmiany w porównaniu do standardowych wersji są tylko kosmetyczne. Tylko na klapie bagażnika można zauważyć niewielką listwę dociskową, ale nie jest wykluczone, że do premiery wszystko się zmieni i samochód otrzyma np. bardziej wyrazisty zestaw stylistyczny. Znakiem rozpoznawczym będą najprawdopodobniej cztery końcówki wydechu.
Chociaż podstawowa wersja z wolnossącym 8-cylindrowym silnikiem (219 kW/297 KM) oraz jego mocniejsza odmiana ze sprężarką mechaniczną (306 kW/416 KM) do słabych nie należą, nie mogą się równać z niemiecką konkurencją. Jaguar XF-R musi więc zaoferować więcej, o wiele więcej, dlatego coraz głośniej mówi się o nowym 5-litrowym silniku 8-cylindrowym. Na razie są to jednak tylko spekulacje.
Premierę nowego XF-R zapowiedziano na początek lata, kiedy odbędzie się London Motor Show.
Źródło: Lehmann Photo Syndication