Razem ze swoimi partnerami kooperacyjnymi AUDI AG zaprezentowało wyniki swoich prac. Planowane są dalsze wspólne projekty pilotażowe. "Program Travolution jest prekursorem innowacyjnego kierowania ruchem o tak szerokim zakresie, jakiego dotychczas jeszcze w Niemczech nie było. W wyniku prac powstał gotowy do działania prototyp przyszłościowego systemu sterowania ruchem drogowym" - zapewnia Dr. Werner Widuckel, członek Zarządu AUDI AG ds. personalnych i socjalnych. Obok Audi w projekcie uczestniczy Urząd ds. Zarządzania Ruchem i Geoinformacji miasta Ingolstadt, katedra Techniki Drogowej Uniwersytetu Technicznego w Monachium oraz GEVAS Software GmbH.

W ramach pierwszej części projektu opracowano nowy, ewolucyjny algorytm optymalizujący sterowanie sygnalizacją drogową. Przedstawiony system został zastosowany w 46 punktach sygnalizacji świetlnej na obszarze miasta Ingolstadt. Oprogramowanie optymalizuje na bieżąco działanie całej sieci sygnalizacji, co pozwala znacznie zredukować czas postojów samochodów.

W drugiej części projektu, nazwanej "poinformowany kierowca", trzy sygnalizatory świetlne wyposażono w moduły komunikacyjne, wysyłające do komputera pokładowego samochodu sygnał o następnej fazie zielonych świateł. Koncern udostępnił jedno Audi S5 i jedno A6 allroad jako samochody testowe. Poprzez system informacji Audi MMI kierowcy tych pojazdów otrzymują informacje, z jaką prędkością powinni się poruszać, aby przejechać przez skrzyżowanie bez zatrzymywania się.

"Samochód staje się częścią połączonego siecią świata" - powiedział Michael Dick, członek Zarządu ds. rozwoju technicznego. "Udane zakończenie tegoprojektu pokazuje, że Audi wcześnie rozpoznało wymagania związane z rozwojem ruchu drogowego i odpowiednio dostosowało swoje koncepcje". "Travolution" optymalizuje przepływ pojazdów i w ten sposób wpływa na redukcję zużycia paliwa, a tym samym zmniejsza niedogodności, jakich doświadczają mieszkańcy ruchliwych części miasta.

"Travolution jest kolejnym dowodem na zaangażowanie Audi w to, co dzieje się w rodzimym mieście koncernu - w Ingolstadt. Połączyliśmy kompetencje naszego działu rozwoju technicznego i naszych partnerów, by poprawić infrastrukturę miasta" - objaśnił Dr. Werner Widuckel. A Dr. Alfred Lehmann, Nadburmistrz Ingolstadt, dodał: "Zapewnienie płynności ruchu jest dla miasta Ingostadt zadaniem, które udało nam się z sukcesem zrealizować dzięki projektowi Travolution."

Na podstawie "Travolution" mają zostać wdrożone następne projekty. Zakres badań w Ingolstadt będzie rozszerzony na dalsze 20 pojazdów i 50 punktów sygnalizacji świetlnej. Ponadto najbardziej aktualne informacje drogowe z rejonu miasta będą lepiej informowały kierowców o sytuacji drogowej.

Projekt "Travolution“ jest wspierany przez bawarskie Ministerstwo Gospodarki w ramach programu FuE "Technika informacyjna i komunikacyjna" Wolnego Państwa Bawarii.