Podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie Citroen zaprezentuje nową przełomową technologię Hybrid Air.

Technologia Hybrid Air opiera się na połączeniu licznych dobrze sprawdzonych zespołów i technologii: silnik benzynowy Puretech, system magazynowania energii w formie sprężonego powietrza, zespół składający się z dwóch silników-pomp hydraulicznych i automatyczna skrzynia biegów wykorzystująca przekładnię planetarną. W czasie przygotowania projektu grupa PSA Peugeot Citroën zgłosiła 80 patentów. Cała konstrukcja sterowana jest przez system nadzorujący, który łączy żądania kierowcy w celu optymalizacji wydatku energetycznego. W tym celu, dostępne są 3 tryby działania : - tryb powietrzny, przy zerowej emisji - tryb benzynowy, gdy działa tylko silnik cieplny- tryb kombinowany, który sumuje moc silnika benzynowego z mocą napędu sprężonym powietrzem

Markowe opony letnie już za 162zł!TECHNOLOGIA HYBRID AIR W SZCZEGÓŁACH System Hybrid Air, dzięki inteligentnemu systemowi sterowania elektronicznego, wybiera najlepszy z 3 trybów. Ta optymalizacja wydajności energetycznej ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa i najkorzystniejsze doładowanie sprężonego powietrza stanowiącego magazyn energii.

Tryb powietrzny Gdy Tryb Powietrzny jest aktywowany, to działa on w identyczny sposób jak tryb ZEV samochodów hybrydowych. Silnik cieplny nie pracuje. Zgromadzona energia (sprężone powietrze) jest przekazywana na koła poprzez silniki hydrauliczne i skrzynię biegów. W zależności od napotkanego natężenia ruchu, 60 do 80 % czasu jazdy w mieście będzie się odbywało w tym trybie. Maksymalne wykorzystanie opóźnień i hamowań pozwoli na skuteczne doładowanie zapasu sprężonego powietrza. Ten tryb jest aktywny aż do 70 km/godz.

Tryb benzynowy Tryb pracy z silnikiem termicznym, który przekazuje energię na koła bez udziału zgromadzonej dodatkowej energii. Ten tryb jest zasadniczo używany poza obszarami miejskimi. Tu również, w czasie opóźnień i hamowań, następuje natychmiastowy odzysk energii pozwalający na skuteczne i szybkie korzystanie później albo z trybu ZEV, albo z dodatkowej mocy Boost w Trybie Kombinowanym.

Tryb kombinowany Tryb Kombinowany sumuje moce silnika cieplnego i napędu sprężonym powietrzem, włącza się szczególnie w czasie gwałtownego przyspieszania, z szczególnie wyraźnym efektem Boost (moc całkowita aż do 90 kW), nadającym dynamikę porównywalną z napędem wyższej kategorii.

Rewolucyjna technologia szczególnie dobrze dostosowana do modeli z segmentów B, C i użytkowych. Na stoisku citroena w Genewie, będzie ona eksponowana na honorowym miejscu w Citroenie C3, prototypie, który reprezentuje rekordowe zużycie paliwa na poziomie 2,9l/100km (69g CO2/km) i zmniejszenie o 45% emisji CO2 w jeździe miejskiej w stosunku do wersji wyposażonej w ten sam silnik cieplny.