Pierwszy model z nadwoziem typu kombi Volvo Duett bazował na popularnym w latach pięćdziesiątych Volvo PV sedan. Auto produkowane w latach 1953-1969 miało długość 4400 mm, szerokość 1600 mm i wysokość 1700 mm, przy rozstawie osi 2600 mm. Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.8 l. Ostatni egzemplarz z numerem nadwozia 97299 trafił do Volvo Museum w Göteborgu.
Od tego momentu szswedzki producent systematycznie wprowadzał do swojej oferty kolejne modele z nadwoziem kombi. Wszystkie były cenione i należały do liderów swojego segmentu.
Dzisiaj czekamy na najmłodsze dziecko, którym jest Volvo V90. Jego premiera odbędzie się podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie.
Galeria zdjęć
Pierwszy model szwedzkiej marki z nadwoziem typu kombi bazował na popularnym w latach pięćdziesiątych Volvo PV sedan. Auto produkowane w latach 1953-1969 miało długość 4400 mm, szerokość 1600 mm i wysokość 1700 mm, przy rozstawie osi 2600 mm. Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.8 l. Ostatni egzemplarz z numerem nadwozia 97299 trafił do Volvo Museum w Göteborgu. Jeden z pierwszych modeli Volvo, który miał być wysyłany do USA. Tak ważny dla naszych skandynawskich sąsiadów, że w 1997 roku został umieszczony na znaczku pocztowym. To wielkie wyróżnienie.
Model produkowane było w latach 1962-1969. Pięciodrzwiowe nadwozie o długości 4460 mm z pojemnym bagażnikiem, zdobyło uznanie użytkowników nie tylko w Szwecji. Auto eksportowano do wielu krajów. Wyprodukowano 73 196 egzemplarzy.
Dwudrzwiowe sportowe kombi, które było produkowane w latach 1972-1973. To model Volvo, który chyba najmocniej utkwił w umysłach fanów motoryzacji. Ma wielką, otwieraną tylną szybę z klamkami bezpośrednio do niej przymocowanymi. Powstało 8 077 egzemplarzy, które dzisiaj należą do cenionych eksponatów wielu kolekcji aut zabytkowych na całym świecie.
Model produkowany przez 20 lat, co w dzisiejszych czasach jest nie do pomyślenia. Oferowany był w wariancie z turbo.
Wprowadzony do sprzedaży w 1990 roku, a sześć lat później przemianowany na V90. Był ostatnim kombi z napędem na tył, jakie produkowało Volvo. Była to rozwojowa wersja serii 700. Pod maską miał nowy 6-cylindrowy silnik.
Była to limitowana edycja produkowana tylko w 1994 roku. Jej charakterystyczną cechą były żółty lakier i przyspieszanie do setki w 6,9 s, co w przypadku kombi wówczas było rzadkością.