"Laur Konsumenta" to ogólnopolski plebiscyt na najpopularniejsze marki, produkty i usługi organizowany pod patronatem Przeglądu Gospodarczego. W ogólnopolskich badaniach wzięło udział ponad 6 tys. osób. Respondenci wykazywali w ankietach najwyżej cenione przez siebie wyroby. Oceniano m.in. jakość produktu, chęć jego rekomendacji, znajomość i przywiązanie do marki.

Badani bardzo wysoko ocenili dwie z oferowanych przez Boscha grup produktowych. Firmie przyznano złoty "Laur Konsumenta 2005" w kategorii "Świece samochodowe" oraz srebrny za akumulatory. Wartość wyróżnienia jest bardzo duża, przede wszystkim dla tego, że o wysokiej pozycji produktów Boscha zadecydowali sami klienci.

Bosch jest największym w Europie producentem świec zapłonowych. Firma opracowuje i produkuje świece od przeszło stu lat, rocznie dostarcza ich około 350 mln na potrzeby montażu fabrycznego i handlu na całym świecie. Świece są montowane na pierwszym wyposażeniu we wszystkich najpopularniejszych markach samochodów, m.in. w Audi, BMW, Citroenie, Daewoo, Fiacie, Fordzie, Mercedesie, Mitsubishi, Oplu, Peugeocie, Porsche, Renault, Seacie, Skodzie, Toyocie, Volvo, Volkswagenie. Są również stosowane w motocyklach i samochodach rajdowych. Na polskim rynku dostępne są świece Bosch Super oraz Bosch Super plus ze stopem itru i szpiczastą elektrodą masową.

Pierwszy akumulator Boscha został wyprodukowany w 1922 roku, w kolejnych latach technologia produkcji akumulatorów była stale udoskonalana. Przełomem stał się dla firmy rok 1983, kiedy powstały akumulatory ołowiowo-wapniowe. W 1998 roku firma wprowadziła na rynek akumulator Bosch Silver, w którym po raz pierwszy w świecie zastosowano innowacyjny stop srebra. Dzięki temu akumulator charakteryzuje dłuższa żywotność oraz większa wytrzymałość na wysokie temperatury w silniku i niskie temperatury otoczenia.