Targi AMI przeszły w 2010 roku w cykl dwuletni i zmieniły swoje miejsce w kalendarzu imprez motoryzacyjnych. Teraz odbywają się w latach parzystych na początku czerwca, a nie w kwietniu. Taki termin imprezy ma być atrakcyjniejszy dla branży, a wszystko to zaledwie 217 km od polskiej granicy.
Na wysokości zadania stanęło BMW, które w Lipsku przedstawi dwie światowe premiery – trzydrzwiową „jedynkę” w bardzo mocnej wersji M135i oraz rodzinną serię 3 Touring. Ponadto koncern z Monachium pokaże dwie europejskie premiery, a mianowicie: M6 Cabrio i crossovera X1 po liftingu.
Kolejnymi europejskimi premierami będą: nowy Isuzu D-MAX, Lada Granta, Porsche Cayenne GTS, Rolls-Royce Ghost Six Senses Concept i zmodernizowany Suzuki Splash. Trzy debiuty szykuje również Mercedes-Benz, który pokaże legendarą terenówkę w sportowej odmianie, czyli G63 AMG, a także SUV-a GLK po liftingu oraz Concept Style Coupe. Dwie specjalne edycje zaprezentował także Volkswagen – Scirocco GTS i Bettle Fender Edition.
To tylko niektóre samochody, które można oglądać na targach AMI. Poza nimi do Lipska przyjechały najnowsze modele niemal wszystkich producentów, które zadebiutowały wcześniej na saloniew Genewie. Ponadto, z okazji 150-lecia istnienia Opel zorganizował specjalną wystawę swoich produktów, które były charakterystyczne i najważniejsze w historii firmy. Ciekawą atrakcją jest też wystawa w Hali Szklanej pt. „Rozsądek. Design. Innowacje. Kompetencje - 60 lat światowej motoryzacji".
Tradycyjnie obok Międzynarodowych Targów Samochodowych AMI w dniach 2-6 czerwca odbywają się także targi AMITEC (branżowe targi części motoryzacyjnych, wyposażenia warsztatów i stacji serwisowych) oraz AMICOM (branżowe targi mobilnej rozrywki, komunikacji i nawigacji).
Fot. Tomasz Okurowski
Galeria zdjęć
BMW serii 3 Touring - światowa premiera
Po nowej „trójce” sedan, BMW w końcu zaprezentowało Touringa, czyli praktyczniejszą odmianę kombi.
Nowe BMW serii 3 Touring jest o 97 mm dłuższe i ma o 50 mm większy rozstaw osi. W stosunku do poprzedniej generacji, auto ma o 35 litrów większy bagażnik – standardowo jego pojemność to 495 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 1 500 litrów. Seryjnie klapa bagażnika jest otwierana elektrycznie i ma otwieraną szybę. Pomyślano także o ochronnej nakładce na próg ze stali nierdzewnej.
Początkowo „trójka” kombi będzie dostępna z trzema silnikami. Do wyboru będzie jedna jednostka benzynowa (328i) i dwie wysokoprężne - 320d i 330d. Nowe BMW serii 3 Touring wkrótce trafi do salonów sprzedaży.
BMW M6 Cabrio - premiera europejska. Najnowsza generacja sportowego BMW serii 6 w wersjach Coupe i Cabrio zdążyła się już zadomowić w salonach, przyszła więc pora na wyczynową odmianę M
„M6-ka” wyróżnia się stosownym body kitem. Wygląda pięknie, ale to nie wygląd jest w tym przypadku najważniejszy, a to, co auto oferuje na drodze.
Sercem samochodu jest dobrze znany, 4,4-litrowy silnik V8 z technologią TwinPower Turbo. Po modyfikacjach M Gmbh motor generuje 560 KM mocy i aż 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s, a od 0 do 200 km/w w 12,6 s. Kabriolet jest wolniejszy odpowiednio o 0,1 i 0,5 s. Bez ogranicznika (M Driver's Package) BMW M6 może rozpędzić się do 305 km/h.
BMW X1 FL - premiera europejska. X1 produkowane w Lipsku w ulepszonej wersji jest teraz bardziej muskularne i nowoczesne. Wnętrze zyskało na elegancji poprzez dodanie nowych elementów stylistycznych.
Nowy Isuzu D-MAX - premiera europejska
Isuzu zaprezentowało kolejną generację pikapa D-MAX. Pojazd został opracowany wspólnie z General Motors i na pierwszy rzut oka widać, że ma dużo wspólnego z nowym Chevroletem Colorado
Nowy pikap Isuzu wkrótce trafi do sprzedaży w Polsce
Mercedes- Benz GLK FL - premiera europejska
Po kwietniowej premierze w Nowym Jorku, odświeżonego Mercedesa GLK można oglądać w Lipsku. Kompaktowy SUV po liftingu cechuje się atrakcyjniejszą prezencją i otrzymał nowy silnik Diesla, spełniający normę Euro 6
Mercedes-Benz G63 AMG - premiera europejska. Niedawno prezentowaliśmy odmłodzoną G-klasę, teraz nadszedł czas na jego ekstremalną odmianę. Dla miłośników szybkich terenówek Mercedes poza wersją 63 AMG przygotował mocniejszą odmianę 65 AMG
Gelenda to marzenie wielu kierowców, a wersja AMG jest spełnieniem tych najskrytszych, które zrealizują tylko najbogatsi. Podstawowa odmiana Mercedesa G to 63 AMG posiada ona silnik V8 o pojemności 5.5 litra. Turbodoładowana jednostka rozwija moc 544 KM i maksymalny moment obrotowy 760 Nm. Ta terenówka osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego po 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 210 km/h.
Porsche Cayenne GTS - premiera europejska
Sportowego charakteru dodano również nadwoziu dzięki zderzakom z Cayenne Turbo, nowym progom, listwom i relingom w lśniącej czerni, poszerzonym nadkolom, przyciemnionym lampom, czarnym felgom oraz spojlerowi dachowemu. We wnętrzu w standardzie otrzymujemy sportowe fotele z przodu oraz skórzaną tapicerkę z elementami pokrytymi Alcantarą.
Zadaniem dla Cayenne GTS nie jest tylko wypełnienie luki pomiędzy Cayenne S a Cayenne Turbo. Ta wersja ma się wyraźnie odróżniać od pozostałych modeli i być skierowana przede wszystkim na sport. Mają w tym pomóc przede wszystkim mocniejszy silnik oraz sztywniejsze i obniżone o 24 mm zawieszenie. Pod maską zamontowano benzynowy silnik 4.8 V8 z Cayenne S, z tym że w „GTS-ie” generuje on moc 420 KM.
Suzuki Splash FL - premiera europejska
Niewielkiego liftingu doczekało się małe Suzuki Splash. Zmiany są niewielkie...
...więcej modyfikacji znajdziemy na zewnątrz, np. nowe zderzaki
Volkswagen Scirocco GTS - premiera
Volkswagen nawiązuje w Lipsku do swojej historii i prezentuje specjalną edycję sportowego modelu Scirocco
Model o takim oznaczeniu był w ofercie producenta z Wolfsburga 30 lat temu
Z okazji 150-lecia istnienia Opel zorganizował specjalną wystawę swoich produktów,... k
...tóre były charakterystyczne i najważniejsze w historii firmy.
Ciekawą atrakcją jest wystawa w Hali Szklanej pt. „Rozsądek. Design. Innowacje. Kompetencje - 60 lat światowej motoryzacji".