Znajdziecie w nim m.in.:

– klasyki na urlop: wybór samochodów na wakacje dla tych, którzy uważają, że urlop zaczyna się od momentu zamknięcia drzwi auta i sama droga też jest celem;

– klasyki, które tworzyły historię: Ford Taunus 17M P5 był jednym z pierwszych aut, dzięki którym Niemcy mogli zakosztować prawdziwego luksusu. Po drugiej stronie granicy obywatele NRD nie mieli tyle szczęścia, ale Trabant 601 też był pożądany. Oba auta wystartowały w 1964 roku;

– klasyki dla utalentowanych kierowców: w drugiej części udział biorą: BMW M3 (E30), Honda CRX, Lotus Super Seven;

– sportowe Ople cz. 1: które auto z Rüsselsheim miało najwięcej sportowych genów, a które jest prawdziwym gran turismo? W pierwszej części – auta z lat 60., 70. i 80 XX wieku.

W dziale Porady pokazujemy, jak działa prędkościomierz oraz co zrobić, by funkcjonował bez zarzutu, demontujemy i rozbieramy głowicę, prezentujemy rynek klasyków w Szwecji, a także podpowiadamy, które klasyki nieistniejących już firm mają największe szanse na wzrost wartości.

Oprócz tego w Historii z dawnych prospektów prezentujemy Lancię Deltę, a w dziale reportaż Mercedesa 200D W124 z przebiegiem 1,3 mln km. Zdzisław Podbielski przybliża nam temat polskich firm zajmujących się produkcją nadwozi specjalnych i specjalistycznych, a na koniec przedstawiamy sylwetkę człowieka, który wymyślił buggy.

W drugiej części cyklu na 100-lecie odzyskania niepodległości opisujemy fascynującą historię samochodów inż. Tadeusza Tańskiego.

Auto Świat Classic 2/2018 najdziecie m.in. w empikach i na markowych stacjach benzynowych.