"Zimą mechanik wyregulował mi instalację gazową. Teraz kiedy zrobiło się cieplej, silnik ma stanowczo zbyt wysokie obroty. Czy mogę samodzielnie je obniżyć, przykręcając śrubę na wężu dostarczającym gaz?" -Stanisław Błaszyk

Prawidłowe ustawienie instalacji gazowejnie jest wcale proste. Przykręcając wspomnianą śrubę (zawór), obniży Pan wprawdzie obroty, jednocześnie jednak zmieni się skład mieszanki. Regulacja in-stalacji powinna być wykonywana w specjalistycznym warsztacie wyposażonym co najmniej w analizator spalin.

Co niszczy łożysko piasty?

"Po raz drugi w ciągu roku muszę wymienić łożysko piasty koła. Warsztat nie chce uwzględnić reklamacji, twierdząc, że niewłaściwie eksploatuję auto. Co może mieć wpływ na tak szybie zużywanie się łożysk? " - Krzysztofz Olsztyna

Do uszkodzenia łożyska może dojść w wyniku np. ostrej jazdy po złej nawierzchni - elementy te kiepsko znoszą uderzenia. Przedwczesne zużycie może również wystąpić w wyniku błędów przy montażu łożyska - zbyt silnego lub za luźnego dokręcenia nakrętki czopa piasty, niefachowego "wbicia" łożyska na miejsce, braku uszczelniacza, smaru lub też wady fabrycznej zamontowanej części.

Ubytek płynu hamulcowego

"Zauważyłem ostatnio, że poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku spadł w okolice minimum. Nie ma nigdzie żadnych śladów wycieków. Czy to awaria, czy też płyn może po prostu odparować? " - Karol Sawicki

Niewielki ubytek płynu hamulcowego nie świadczy o awarii hamulców. W miarę zużywania się klocków hamulcowych, tłoczki w za-ciskach mają do przebycia dłuższą dogę - układ musi być wypełniony większą ilością płynu, a co za tym idzie, jest go w zbiorniczku nieco mniej.

Jeżeli płynu ubywa gwałtownie, trzeba dokładnie sprawdzić układ. Wycieki nie zawsze są widoczne na pierwszy rzut oka - płyn może się przedostawać np. do obudowy wspomagania hamulców, ściekać do wnętrza bębnów hamulcowych lub też wydostawać się poprzez hydrauliczny mechanizm sterowania sprzęgłem. Odparowywanie płynu hamulcowego nie ma w praktyce dużego wpływu na jego ilość w układzie.