Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat badanie okresowe

badanie okresowe

Obowiązkowe badania co 5 lat dla starszych kierowców i inne propozycje Komisji Europejskiej

Obowiązkowe badania co 5 lat dla starszych kierowców i inne propozycje Komisji Europejskiej

Komisja Europejska chce poprawić bezpieczeństwo na drogach, a jednym z pomysłów na osiągnięcie tego, ma być wprowadzenie obowiązkowych badań dla seniorów, czyli dla grupy, która statystycznie powoduje najmniej wypadków. Co się zmieni, jeśli unijne propozycje dotyczące praw wejdą w życie?

Skończyło się miejsce na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym? Nie idź do urzędu

Skończyło się miejsce na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym? Nie idź do urzędu

Brak miejsca na nowe pieczątki z badań okresowych w dowodzie rejestracyjnym to już nie taki problem. W dobie cyfrowych baz danych da się uniknąć biurokratycznej wizyty w urzędzie i płacenia ponad 50 zł za nowy dokument. Co diagności zrobią z "zapchanym" dowodem rejestracyjnym i kiedy trzeba wyrobić nowy dokument?

Usterki, przez które auto nie zaliczy przeglądu

Usterki, przez które auto nie zaliczy przeglądu

Zapowiadane duże zmiany dotyczące zasad badań nie weszły jednak w życie. Nie będzie więc np. kar za przekroczenie terminu, ale już dziś obowiązujące przepisy oraz regulacje bywają na tyle zagmatwane, że warto je w tym miejscu przypomnieć. Przykładowo usterki dzielą się na trzy kategorie i nie każda z nich oznacza brak stempla.

Pół roku więzienia dla diagnosty. Wydał pozytywny wynik przeglądu, nie widząc auta

Pół roku więzienia dla diagnosty. Wydał pozytywny wynik przeglądu, nie widząc auta

Pół roku więzienia w zawieszeniu, 1 tys. zł grzywny i roczny zakaz zajmowania takiego stanowiska — taki wyrok zapadł w czwartek przed Sądem Rejonowym w Białymstoku w procesie b. diagnosty samochodowego, oskarżonego o poświadczenie nieprawdy w dokumentach.

W Polsce dużo więcej aut przechodzi badania techniczne niż w Niemczech. Jak to możliwe?

W Polsce dużo więcej aut przechodzi badania techniczne niż w Niemczech. Jak to możliwe?

W 2021 r. badania technicznego w Polsce nie przeszło 2,3 proc. samochodów. W tym samym czasie w Niemczech badanie techniczne oblało 20 proc. aut. To nie dlatego, że mamy tak zadbane auta.

Droższe badania techniczne pojazdów? Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia

Droższe badania techniczne pojazdów? Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia

Nie tylko diagności konsekwentnie przypominają, że za obowiązkowe badanie techniczne samochodu wciąż płacimy tyle samo, ile kilkanaście lat temu. Stawki nie zmieniły się od 2004 r. Sprawą zainteresowali się także posłowie. Najnowsza poselska interpelacja w sprawie możliwej zmiany wysokości opłat doczekała się odpowiedzi z Ministerstwa Infrastruktury.

Czy badania techniczne zdrożeją? Jest skarga do Rzecznika Praw Obywatelskich

Czy badania techniczne zdrożeją? Jest skarga do Rzecznika Praw Obywatelskich

Od 17 lat Minister Infrastruktury nie zmienił opłat za badanie techniczne pojazdów, a w myśl prawa przy ustalaniu stawek minister powinien uwzględniać koszty wykonywania badań. W związku z tym do Rzecznika Praw Obywatelskich została wniesiona skarga. Czy to oznacza, że badania techniczne wkrótce zdrożeją?

Po kolizji spowodowanej przez 100-latka – czy senior powinien prowadzić samochód?

Po kolizji spowodowanej przez 100-latka – czy senior powinien prowadzić samochód?

Po niedawnej kolizji spowodowanej przez 100-letniego kierowcę na nowo odezwały się głosy, że prawo jazdy nie może być bezterminowe, a starsi ludzie powinni być poddawani obowiązkowym okresowym badaniom, które sprawdziłyby, czy nadal są zdolni do kierowania samochodami.

Raport CEPiK: w 2019 roku badanie techniczne oblało ponad 540 tys. pojazdów

Raport CEPiK: w 2019 roku badanie techniczne oblało ponad 540 tys. pojazdów

Z danych CEPiK wynika, że w 2019 roku ponad pół miliona okresowych badań zakończyło się negatywnie. Okazuje się, że najczęstszą przyczyną nie dopuszczenia samochodu do ruchu były usterki elementów eksploatacyjnych, wycieki i niesprawne oświetlenie.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test