Jeszcze przed podróżą warto sprawdzić, czy nasze auto jest wyposażone w takie elementy jak trójkąt ostrzegawczy i lina holownicza. W większości nowych aut, miejsca mocowania holu są ukryte, a niezbędnym elementem do zakotwiczenia liny jest wkręcane ucho. Właściciele takich aut "na sucho" powinni sprawdzić, czy możliwe jest wkręcenie ruchomego elementu do gniazda mocującego. Niejednokrotnie zdarza się, że w najmniej odpowiednim momencie kierowca stwierdza, że holowanie jest niemożliwe z powodu skorodowanego lub uszkodzonego gwintu.

Jeżeli podczas podróży będziemy zmuszeni do zastosowania holu, warto pamiętać o kilku sprawach. Jeżeli to możliwe, za kierownicą pojazdu powinien znajdować się bardziej doświadczony kierowca.

Za przyśpieszanie obu aut odpowiada kierowca w pojeździe holującym, a hamuje auto holowane. Kierowca pierwszego samochodu powinien naciskać pedał hamulca tylko po to, aby światłami dać sygnał pojazdowi z tyłu. Taka praktyka pozwoli na zachowanie stałego naciągu linki, uniknięcie niepotrzebnych szarpnięć i sytuacji, kiedy wlokący się po jezdni hol może zostać zerwany na skutek najechania na niego przez pojazd holowany.

Przed rozpoczęciem jazdy na holu, kierowcy pojazdów powinni ustalić między sobą system porozumiewania się i bezwzględnie zdecydować, jaki sygnał będzie oznaczał natychmiastowe zatrzymanie. Ustalając trasę przejazdu, warto wybrać drogi o mniejszym natężeniu ruchu. To zaoszczędzi nam niespodziewanych manewrów i ułatwi poruszanie się innym użytkownikom dróg.

W świetle aktualnie obowiązujących przepisów w Polsce, dozwolona prędkość auta holowanego to 30 km/h w terenie zabudowanym i 60 km/h poza nim. Przy stosowaniu holu giętego, odległość między pojazdami ma wynosić od 4 do 6 m, a pośrodku niego musi znajdować się czerwona lub żółta chorągiewka. Dopuszczalne jest tez stosowanie holu oznaczonego na przemian białymi i czerwonymi pasami.

Pojazd holujący obligatoryjnie musi mieć włączone światła mijania (aktualnie w Polsce przez cały rok należy używać tego typu oświetlenie), a holowane auto w warunkach niedostatecznej widoczności może skorzystać z oświetlenia postojowego, aby nie oślepiać kierowcy jadącego z przodu. Dodatkowo z tyłu, po lewej stronie niesprawnego samochodu musi znaleźć się odblaskowy trójkąt lub żółte światło błyskowe.

Podczas holowania należy także pamiętać o włączeniu stacyjki. W przeciwnym wypadku zablokowana kierownica może uniemożliwić skręcenie kół. Zabronione jest także holowanie auta z niesprawnym układem kierowniczym lub hamulcowym. W przypadku awarii samochodu z automatyczną skrzynia biegów lub napędem na cztery koła, na ogół potrzebna będzie laweta.

Decydując się na holowanie pojazdu, trzeba również pamiętać, że w świetle prawa za szkody spowodowane przez auto holowane odpowiada kierowca pojazdu holującego. Przykre konsekwencje mogą także spotkać kierowcę "holówki", jeżeli policja stwierdzi, że kierowca drugiego samochodu jest nietrzeźwy.