Po raz pierwszy wersję studyjne Buggy up! Zaprezentowano przed dwoma laty podczas IAA 2011 we Frankfurcie nad Menem. Tym samym niemiecki producent chciał przypomnieć dwuosobowe auta z odkrytym nadwoziem, które były bardzo modne w latach sześćdziesiątych, szczególnie na kalifornijskich plażach.Wiele z nich powstało na bazie ówczesnego VW Garbusa. Pierwsze nadwozie z tworzywa sztucznego do tego pojazdu zbudował Amerykanin Bruce Meyers.
Buggy up! ma długość 3584 mm, szerokość 1672 mm i wysokość 1288 mm. Jego design stworzyli: Klaus Bischoff, Peter Wouda i Thorben Kochs. Pięć miesięcy po premierze podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem producent wystąpił o amerykański patent, który ostatecznie otrzymał w czerwcu 2013 roku, z ważnością 14 lat.
Fakt ten może oznaczać, iż Volkswagen przymierza się do rozpoczęcia produkcji seryjnej tego plażowego pojazdu, który ze względu na ukierunkowanie na rynek amerykański będzie powstawał za Oceanem. Zapewne więcej dowiemy się już podczas wrześniowego salonu IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem.