Auto Świat Citroen C1 1.0 VTi 68 KM: powrót malucha z Kolina

Citroen C1 1.0 VTi 68 KM: powrót malucha z Kolina

W ofercie polskich dilerów ważne miejsce zajmują także małe auta miejskie. Aż sześć takich modeli powstaje u naszych południowych sąsiadów (Słowacja, Czechy)

Citroen C1 1.0 VTi 68 KM
Zobacz galerię (10)
Materiały prasowe
Citroen C1 1.0 VTi 68 KM

Największym powodzeniem cieszą się one w takich krajach jak m.in. Włochy, Francja, Niemcy i Hiszpania. Polska nie jest dla nich zbyt atrakcyjnym rynkiem dla maluchów, co jednak nie znaczy, że ich popularność w ostatnich latach maleje. Przykładem może być tu Citroën, który po latach przerwy, ponownie wprowadza na polski rynek model C1.

Citroen C1 1.0 VTi – nowoczesny design

Druga generacja została zmodyfikowana zgodnie z najnowszą filozofią francuskiego producenta. Przednia część zyskała nowe kształty przednich reflektorów z oddzielnymi światłami kierunkowskazów. Zmodyfikowana została także atrapa wlotu powietrza chłodnicy i przedni zderzak.

Z całą pewnością, mały Citroen ma design nadwozia, który wyróżnia go na drodze. Auto może się podobać.

Citroen C1 1.0 VTi  - funkcjonalny minimalizm

W porównaniu z poprzednią generacją, auto otrzymało nowocześniejszą deskę rozdzielczą, która jednak nie zawiera zbyt wielu przełączników i przycisków. Producent zdecydował się na maksymalne minimum, które w zupełności może zadowolić użytkownika.

Ciekawym rozwiązaniem jest kolumna kierownicy, która może być regulowana w jednej płaszczyźnie wraz z prędkościomierzem i obrotomierzem. Dzięki temu kierownica w każdej pozycji nie zasłania kierowcy prędkościomierza.

Centralny środkowy panel ma wbudowane radio, którego głośność można zmieniać za pośrednictwem pokrętła znajdującego się w zasięgu ręki kierowcy. Przyciski pozwalają na intuicyjną obsługę tego urządzenia.

Nie mamy także zastrzeżenia do panelu regulacji temperatury, przełączania nawiewów oraz klimatyzacji.

Citroen C1 1.0 VTi – wnętrze, praktyczne dla dwóch dorosłych z bagażem

Przednie fotele ze zintegrowanym zagłówkiem, zapewniają kierowcy i współpasażerowi wystarczający komfort jazdy. Gorzej, gdy chcemy podróżować w cztery osoby, bo wówczas przednie fotele musimy przesunąć znacznie do przodu (kosztem własnego komfortu).

Bagażnik o pojemności 196 litrów jest raczej symboliczny, ale po złożeniu oparć tylnych foteli uzyskamy przestrzeń bagażowa 780 litrów, a to już spokojnie wystarczy na weekendowe zakupy.

Citroen C1 - porównanie z konkurentami

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Citroen C1Skoda CitigoFiat PandaKia PicantoNissan MicraRenault Twingo
Silnik (cylindry, pojemność)3/ 9983/9994/12423/9983/11983/999
Moc (KM)69/600060/500069/550066/550080/600070/6000
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr/min.) 95/430095/3000102/300095/3500110/400091/2850
Prędkość maksymalna (km/h)160162164158170151
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)1314,414,214,613,714,5
Pojemność zbiornika paliwa (l)353535354135
Pojemnośc bagażnika (l)196/780251/951225/870200/918265/1132188/980
Długość (mm)346635633653359538253595
Szerokość (mm)188416451643159516651647
Wysokość (mm)146014781551148515201557
Rozstaw osi (mm)234024202299238524502492
Masa własna (kg)8408548558451001950
Cena wersji podstawowej (zł)36 20034 47034 60034 70033 60036 400
Cena wersji topowej (zł)47 20046 60074 90047 00050 95046 300

Konkurenci w tej klasie oferują więcej miejsca na bagaż. Do porównania wybraliśmy najpopularniejsze modele „maluchów” dostępnych na polskim rynku.

Citroen C1 1.0 VTi – oszczędny silnik

Trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1.0 litra, to już standard w tej klasie samochodów. Montowana do kolińskich trojaczków ma moc 68 KM i współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną. Przyzwyczaić się trzeba do charakterystycznego dźwięku tego silnika.

Nie można od tego silnika oczekiwać sportowych osiągów, ale z powodzeniem sprawdza się warunkach miejskich i podczas jazdy w dalszą trasę. Podczas kilkudniowego testu miejskiego średnie zużycie paliwa nie przekroczyło 7,3 l/100 km, a na trasie wynik ten już nie przekroczył 5 l/100 km.

Citroen C1 1.0 VTi – podsumowanie

Przedstawiciel kolińskich trojaczków jest ciekawą propozycją na polskim rynku. Z powodzeniem sprawdzi się podczas codziennych dojazdów do pracy, a także nie zawiedzie podczas dłuższych wypadów dwojga poza miasto.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków